Części do Junak

Najpopularniejsze modele

motocykle Junak - logo

Charakterystyka marki

Junak to masz rodzimy motocykl produkowany w latach w1956-1965 przez Szczecińską Fabrykę Motocykli. Słynął z tego, że był najcięższym motocyklem produkowanym za czasów PRL-u, a także jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie motocykli produkowanych w Polsce.

Okrzyknięty przez niektórych „polskim Harleyem”, posiadał wiele wad, jednak cieszył się ogromną sympatią i popularnością. Z biegiem lat, został kultowym motocyklem. Dzięki tak zwanemu odgłosowi „gang”, wydobywającego się z rury wydechowej, zbliżającego się Junaka można było rozpoznać na wiele kilometrów.

W latach jego produkcji, z fabryki wyjechało ponad 91 tysięcy Junaków, z czego około 10 tysięcy liczył model M07. Oprócz tego produkowano jednoślady rajdowe takie jak M07-R, crossowe M07-C, dostawcze trójkołowce B20 i wózki boczne WB1 i W03.

Popularnym egzemplarzem był również M10, którego wyprodukowano 20 tysięcy razy. Motocykl ten łączył ze sobą cechy M07, czyli poprzedniego Junaka. Takie motocykle, posiadające wspólne parametry, zostały nazwane „przejściówkami”.

Junak słynął z precyzyjnej konstrukcji, która górowała nam wieloma motocyklami, produkowanymi przez światowe firmy w tym okresie. Nie należy się temu dziwić, gdyż nad Junakiem pracowało wielu znakomitych konstruktorów, tworzących między innymi modele Sokół w Państwowych Zakładach Inżynierii. Znaleziono wiele podobieństw dotyczących silnika Junaka i Sokoła 500 oraz 600.

Jedną z marek, na której się wzorowano przy wytwarzaniu Junaka były angielskie motocykle AJS, BSA, Triumph i Norton, ale także „podglądano” niemieckie rozwiązania motoryzacyjne.

Duża ilość Junaków trafiła na eksport, głównie do Węgier, Bułgarii, Turcji, ale też do Wenezueli, Mongolii i na Kubę. Motocykle te sprzedawano również w Stanach Zjednoczonych, szczególnie popularny był model nadający się na szosowo-terenowe warunki Scrambler. Wykonano również 21 sztuk z dodatkowym wyposażeniem, które posiadało sakwy, gmole i pomocnicze oświetlenie. Motocykl oznaczony był jako Junak M10 de Lux.

Junak stosowany był przez Milicję Obywatelską, jako pojazd służący do pościgów, ale również brał udział w rajdach w terenie i wyścigach motocross. Zawodnik jednego z klubów Franciszek Stachewicz pobił polski rekord prędkości na Junaku, która wynosiła 149,3 km/h. Bicie rekordu miało miejsce w 1959 roku, na odcinku autostrady Elbląg-Tczew, a całe wydarzenie zostało sfilmowane przez Polską Kronikę Filmową.

Junak miał problemy ze zdobyciem pożądanej jakości. Spowodowane to było ówczesnymi polskimi realiami oraz niesprzyjającą lokalizacją produkcji. Z tego powodu Junak nie mógł podjąć się konstrukcji bardziej innowacyjnych silników S130, S 131, S132, które były konstruowane w łódzkim ZSM. Złe warunki uniemożliwiły również konstrukcję motocykla M14 Iskra, który w zamierzeniach miał być następcą Junaka.

Na zakup Junaka mogli pozwolić sobie tylko nieliczni, bowiem motocykl nie należał do najtańszych. Na dawne realia, ceną jaką trzeba było zapłacić za Junaka było 24 tysiące złotych i mowa tu o „przejściowym” modelu M10. Niestety, załamanie rynku motocyklowego w 1965 roku, doprowadziło do zakończenia produkcji.

Co ciekawe, w 2001 roku polski dystrybutor koreańskich motocykli Hyosung GV 250, w swoich jednośladach użył nazwy Junak Millenium. Dodatkowo, 9 lat później firma Almot przedstawiła motocykl posiadający nazwę i logo Junaka. Był to Junak M16, produkowany w Chinach, lecz znany pod nazwą Raptor Regal Daytona. W następnych latach polski Almot sprzedawał masę różnych modeli motocykli, motorowerów i skuterów noszących nazwę Junak.

Wszystkie modele Junak

Poniżej znajduje się lista modeli Junak do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

102

103

104

105

106

107

121

121 Sport

121FL

122

Zdjęcie Junak
Junak 122 to szosowy jednoślad klasy 125 stworzony aby zaspokoić podstawowe potrzeby młodych motocyklistów oraz dla tych, którym zbrzydło poruszanie się miejską komunikacją i szukają alternatywy dla zatłoczonych środków transportu. Motocykl cechuje się niezwykle prostą konstrukcją. W stalowej ramie osadzono chłodzony powietrzem silnik współpracujący ze skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, która przekazuje moc na tylną oś za pośrednictwem klasycznego łańcucha. Zasilana gaźnikiem jednostka generuje moc niecałych 12 KM, co w połączeniu z dużą masą własną (130 kilogramów) zapewnia akceptowalne osiągi. Jednakże projektanci techniczni z Junaka nie zamierzali uczynić z modelu 122 pogromcy szos czy ulicznego zawadiaki, postawili bowiem na ekonomie. Niewysilony czterosuw przy zrównoważonej eksploatacji zadowala się mniej niż 3 l/100 km, co w połączeniu ze ogromnym zbiornikiem paliwa o pojemności 18,5 litrów sprawia, że na jednym tankowaniu pokonamy dystans niespełna 650 kilometrów. Jak na tę klasę pojemnościową jest to imponujący wynik, którego pozazdrościć mu mogą nawet markowe pojazdy. Jednakże model 122 to nie tylko niezrównane walory użytkowe, to również atrakcyjna stylistyka. Aerodynamiczna osłona lampy osłania zegary, przetłoczenia na boczkach i tylnej owiewce nadają dynamiki, a zaokrąglony bak oraz wkomponowana w linię nadwozia obszerna kanapa nadają Junakowi spójności. Warto również zwrócić uwagę na pięcioramienne felgi, ponieważ zostały one odlane z lekkich stopów aluminium. Wersja 122 jest najtańszym motocyklem z oferty Junaka, mimo to nie można odmówić jej funkcjonalności. Za sumę 3500 zł otrzymujemy wytrzymały jednoślad stworzony do codziennej harówki, którego smukłość oraz zwinność w pokonywaniu zatłoczonych arterii miasta zaskoczy nie jednego doświadczonego motocyklistę.

122F

122RS

123

Zdjęcie Junak
Model 123 to pełnoprawny członek klasy naked sprzedawany na rodzimym rynku pod marką Junak. Charakteryzuje go dynamiczna linia ulicznego zawadiaki, ciekawa kolorystyka oraz żwawa jednostka napędowa. Wersja 123 to najmocniejsza "125-tka" z oferty Junaka. Chłodzony powietrzem silnik generuje moc 13 KM, pozwalając na przekroczenie 100 km/h. Czterosuwowa konstrukcja jednostki umożliwia osiągnięcie tej prędkości w zrównoważonym tempie, jednocześnie zadowalając się niewielkimi racjami mieszanki. Za zasilanie odpowiada konwencjonalny gaźnik, przeniesieniem mocy z pięciobiegowej skrzyni zajmuje się tradycyjny łańcuch, a ujarzmianie mocy i zapędów młodocianych motocyklistów pozostawiano hydraulicznemu układowi hamulcowemu z tarczami na obu osiach. Zgrabna bryła serca maszyny wydobywa za pośrednictwem wydechu kojący basowy pomruk, który na pewno przypadnie młodzieży do gustu. Jak na produkt z dalekiego Państwa Środka Junak prezentuje się zaskakująco dobrze. Kanciasta linia przedniego błotnika, niewielka osłona rozbudowanych zegarów oraz masywny zbiornik paliwa prezentują się wyśmienicie. Godna pochwały stylistyka łączy się z funkcjonalnością. Obszerna kanapa wysoko zachodzi na bak oferując użytkownikom komfortową pozycję kierownicą, duży przedni reflektor zapewnia dobrą widoczność, a w smukłą tylną owiewkę wkomponowano funkcjonalny bagażnik, nie psując przy tym opływowej linii nadwozia. Junak 123 to niewątpliwie jeden z najciekawszych "golasów" z tej półki cenowej. Wąska sylwetka zapewni sprawne poruszanie się po mieście, 17 litrowy zbiornik paliwa pozwoli na dalsze wypady w niezbadane podmiejskie tereny, a 17 calowe koła sprawnie poradzą sobie z niedoskonałościami nawierzchni. Jeśli zaufamy niejednoznacznej jakości wyrobów z dalekiej Azji, to za nieduże pieniądze będziemy mogli się cieszyć własnym poskramiaczem miejskiej dżungli.

123 4T

126

Zdjęcie Junak
Junak 126 to propozycja dla osób poszukujących zwinnego środka transportu ze sportowym zacięciem, które nie chcą wydawać fortuny aby cieszyć się niezawodnym i dynamicznym sprzętem. Na pierwszy rzut oka widać kompaktową konstrukcję opakowaną w opływowe nadwozie, połączoną z dużym przednim reflektorem o kanciastych kształtach zapewniającym dobrą widoczność na drodze i znakomite oświetlenie trasy. Ponadto znajdziemy w nim spory jak na ten segment zbiornik paliwa o pojemności 15 litrów, obszerną kanapę zapewniającą wystarczający komfort dla dwóch osób oraz rozbudowany zestaw wskaźników i czytelne zegary. Ciekawa stylistyka łączy się w nim z funkcjonalnością i bezpieczeństwem. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy sprawnie zatrzymuje maszynę o niewielkie masie ( nieco ponad 120 kilogramów), a żwawa jednostka napędowa o mocy 10 KM bez zadyszki radzi sobie w miejskiej dżungli. Dynamiczną jazdę w centrach miast podczas godzin szczytu ułatwi także smukła sylwetka, a nisko umieszczone siedzisko pozwoli na użytkowanie mniej rosłym jeźdźcom. Kolejną zaletą jest prosta konstrukcja. Nie trudno dostrzec w nim klasykę myśli technicznej z Państwa Środka. Zasilanie za pośrednictwem sprawdzonego gaźnika, pięciobiegowa skrzynia manualna o solidnej budowie i przeniesienie mocy na tylne koło za pomocą łańcucha. Z takim zestawieniem na pewno poradzą sobie domowi majsterkowicze oraz motoryzacyjni nowicjusze. Jak przystało na sprzęt z dalekiej Azji do nabycia za niecałe 5000 zł, Junak ma również swoje bolączki. Czterosuwowy silnik pozbawiony został wałka wyrównoważającego, i mimo kulturalnej pracy oraz niewielkiej pojemności podczas gwałtownych przyspieszeń lub dłuższej jazdy wibracje są dotkliwie odczuwalne i negatywnie odbijają się na komfort jazdy. Drgania przenoszą się również na sam motocykl, tak więc zarówno plastikowe osłony, jak i lusterka lubią się odkręcać. W przypadku tego drugiego podzespołu, ciężko także dostrzec nadjeżdżające samochody w bardzo rozmytym obrazie. Mimo wad model 126 to czołówka pod względem spalania. Rozsądna jazda połączona z niewysiloną czterosuwową jednostką poskutkuje zużyciem jedynie 2,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Taka wartość przy stosunkowo niskiej cenie zakupu daje ciekawą propozycję na pierwszy motocykl lub środek codziennego transportu.

304

305

607

608

609

611

806

901 4T

Zdjęcie Junak
Model 901 to motorower uniwersalnego zastosowania sprzedawany pod marką Junak od 2010 roku. Mimo że nie ma on nic wspólnego z klasycznymi polskimi motocyklami z dawnych lat, to jednoślad zrodzony z podzespołów produkcji chińskiej całkowicie spełnia współczesne wymagania rodzimego rynku. Wersja 901 przez kilkanaście lat zdobyła szerokie grono odbiorców i uznanie wśród młodzieży, ponieważ przed wprowadzeniem jej do oferty Junaka była dostępna przez długi czas pod nazwą Ferro 901. Sprawdzona prosta konstrukcja i zadowalająca stylistyka solidnie ugruntowały pozycję "901-ki". Czterosuwowa jednostka napędowa o pojemności 49 cm ³ generuje moc 3,5 KM, co w połączeniu z masą 125 kilogramów skutkuje przeciętnym przyspieszeniem i osiągami. Junak nie zachęca do dynamicznej jazdy. Przez niewystarczający układ hamulcowy z archaicznym bębnem na tylnej osi, małą precyzję prowadzenia oraz ociężały silnik użytkownicy muszą pogodzić się z brakiem miejskich szaleństw. W zamian motorower gwarantuje niskie koszty eksploatacji, niedrogie części zamienne oraz ponad przeciętne spalanie oscylujące w granicach 2,5 litra/100 kilometrów. Mimo że w maszynach tej klasy ciężko doszukiwać się jakichkolwiek innowacji i ciekawostek technicznych, to Junak o dziwo ma się czym pochwalić. Niecodzienne rozwiązanie wprowadzono w manualnej skrzyni biegów o czterech przełożeniach. Przekładnia umożliwia "wpięcie" luzu bezpośrednio z czwartego biegu, co znacząco może usprawnić poruszanie się w miejskim ruchu przy ciągłej zmianie tempa jazdy. Doświadczeni motocykliści zapewne spojrzą na ten zabieg z powątpiewaniem, choć dla początkujących lub niedzielnych jeźdźców może okazać się to sporym udogodnieniem. Kolejnym atutem modelu 901 jest seryjnie montowany duży tylny bagażnik, szeroka gama kolorystyki nadwozia, nisko umieszczone siodło oraz ogromny zbiornik paliwa o pojemności 18,5 litra, który jeśli wierzyć danym podanym przez producenta wystarczy na przemierzenie prawie 750 kilometrów. Jednakże największą zaletą Junaka jest niska cena zakupu. Za nieco ponad 3500 zł możemy nabyć mało awaryjny sprzęt o dużym zasięgu, ciekawej stylistyce, zadowalającym wykonaniu, a przede wszystkim szansę na zajawienie się motocyklowym światem.

901 RS 4T

Zdjęcie Junak
Junak 901 w wersji RS to motorower klasy naked o sportowym zacięciu. Dynamiczna linia nadwozia oraz wielokolorowe malowanie zdradzają do jakiego grona odbiorców został skierowany ten jednoślad. Zadziorny dizajn połączony z żwawą jednostką napędową zyskał dużą popularność wśród młodzieży, która ceni go także za małą awaryjność oraz dobrą bazę do tuningu mechanicznego. Model RS został wyposażony w dobrze znany z innych modeli Junaka oraz, co ważniejsze, sprawdzony czterosuwowy silnik o pojemności 49 cm ³. Niewielki piec chłodzony powietrzem generuje moc 3,5 KM, współpracując z precyzyjną skrzynią biegów o czterech przełożeniach sprawnie rozpędza "golasa" do ustawowych 45 km/h. Według opinii użytkowników fabryczny pojazd po zdjęciu blokad osiąga niecałe 70 km/h, a Ci którzy zmienili zębatkę zdawczą chwalą się wynikiem o 10 "punktów" większym. Wraz ze wzrostem osiągów warto pamiętać o zapewnieniu większego bezpieczeństwa, choć tarczowo-bębnowy układ hamulcowy Junaka zadowalająco radzi sobie także z odblokowanymi maszynami. Jednakże największą zaletą RS jest wygląd. Sześcioramienne obręcze kół zostały odlane z lekkich stopów aluminium i prezentują się świetnie, tym bardziej że producenci opatrzyli ranty felg czerwonymi paskami. Warto również zwrócić uwagę na wysoko zadarty "zadupek" i wkomponowany w niego smukły bagażnik. Do malowania użyto kilku kontrastujących ze sobą kolorów, co w połączeniu z nieregularnymi liniami wzorów nadało "901-ce" nowoczesnego wyglądu. Jedyne co zakłóca linię nadwozia to dziwacznie wyprofilowana dźwignia tylnego hamulca oraz zastrzał ramy przebiegający pod zbiornikiem paliwa, które niestety uświadamiają kraj wykonania oraz budżetową produkcję. Gdyby nie to, Junak bez kompleksów mogły stawać obok markowych maszyn. Choć wersja RS ma pewne wady, to nie są one na tyle znaczące aby przyćmić wielozadaniowość tego motocykla. Ekonomiczne spalanie, prosta konstrukcja, niskie koszty eksploatacji oraz smukła sylwetka czynią Junaka idealnym środkiem codziennego transportu. Ponadto zaopatrując się w dodatkowe sakwy i szybę śmiało można ruszać na weekendowy wypad. Obszerna kanapa o zoptymalizowanej twardości oraz wyprostowana pozycja za kierownicą zapewnią komfortową jazdę na przestrzeni wielu kilometrów i sprawią że żaden wyjazd na pewno nie będzie ostatnim.

901 Sport 4T

Zdjęcie Junak
Junak 901 Sport to motorower o dynamicznej linii który, jak żaden inny sprzęt na kategorię AM, budzi wiele kontrowersji. Te znajdziemy zarówno w mechanicznych aspektach pojazdu, jak i w stylistyce. Po pierwsze konstrukcja, której większość nie odbiega od tradycyjnych rozwiązań. Jednoślad wyposażony jest w chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm ³ generujący moc 3,3 KM, który pozwala na szybkie osiągnięcie ustawowej prędkości 45 km/h. Reszta to również klasyka. Czterosuw chłodzony jest powietrzem, za zasilanie odpowiada gaźnik, a wytrącanie prędkości to zadanie tarczowo-bębnowego układu hamulcowego o zadowalającej skuteczności. Jedynie w przypadku skrzyni biegów zdecydowano się na niecodzienny manewr. Wszystkie biegi bowiem "wrzuca" się do dołu, co dla motocyklistów nawet z niewielkim doświadczeniem może okazać się barierą początkowo nie do przebicia. W efekcie zaraz po starcie łatwo z przyzwyczajenia wrzucić luz, zamiast oczywistego drugiego biegu. To niecodzienne rozwiązanie ma także negatywne skutki podczas gdy 901 będzie pierwszym jednośladem, ponieważ ciężko będzie się przestawić długotrwałemu użytkownikowi na tradycyjny mechanizm w większym motocyklu. Różnicę zdań budzi także dizajn pojazdu. Z jednej strony całość prezentuje się dynamicznie, przez wielkość bryły nadwozia można pomylić Sport-a z wyższą klasą pojemnościową, co w tym przypadku jest zaletą. Z drugiej strony zaś przednie reflektory w połączeniu z atrapami wlotów powietrza wołają o pomstę do projektantów z Państwa Środka. Również tył pojazdu rozczarowuje, prosta lampa nie pasuje do sportowego zacięcia 901-ki. Jako wadę można wymienić także chude opony, które w połączeniu z masywnym nadwoziem sprawiają nieco groteskowy wygląd. Junak 901 Sport to dość nietypowa propozycja na polskim rynku. Niecodzienne rozwiązania konstrukcyjne i kontrowersyjny wygląd zapewne znajdą swoich amatorów, jednakże dział sprzedaży nie powinien oczekiwać od tego modelu kasowego sukcesu. W kolejnych latach starano się podbić pozycję wersji Sport poprzez oświetlenie w technologii LED, energiczną kolorystykę i aluminiowe ażurowe felgi, lecz nie przyniosło to żadnych znaczących efektów.

901F

902 4T

Zdjęcie Junak
Junak 902 niewątpliwe plasuje się w czołówce budżetowych motorowerów produkowanych w niechlubnej Chińskiej Republice Ludowej. Mimo kraju swoich narodzin do jakości wykonania, użytych rozwiązań konstrukcyjnych i stylistyki nie można mieć zarzutów. Nie znajdziemy w nim oczywiście chłodzenia cieczą, sześciobiegowej skrzyni czy oświetlenia w technologii LED jak to ma miejsce u japońskiej i włoskiej konkurencji, aczkolwiek sprawdzone i proste rozwiązania są w przypadku Junaka jego największą zaletą. Motorower jest napędzany jednocylindrowym silnikiem o chłodzeniu bezpośrednim o pojemności 49 cm ³ generującym moc 3,5 KM. Jednoślad jest zwinny i żwawy, sprawnie rozpędza się do ustawowej prędkości 45 km/h. Pomaga mu w tym niska masa, wynosząca z uzupełnionym paliwem i olejami jedynie 96 kilogramów. Za zatrzymanie poskramiacza serc wielkich miast odpowiada tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, który według użytkowników sprawnie radzi sobie nawet w deszczowej aurze. Motorowery Junaka znane są z bezkonkurencyjnych kosztów eksploatacyjnych i serwisowych. Model 902 nie odstaje od tej reguły, odznaczając się niebywale niskim spalaniem. 15 litrowy zbiornik paliwa w zestawieniu ze spalaniem poniżej 3 litrów sprawi, że na pobliskiej stacji benzynowej żaden z użytkowników nie dostanie karty stałego klienta. Kolejnym atutem "902-ki" jest także ciekawa linia nadwozia oraz ogólny dizajn, który ma wiele wspólnego z większym modelem 121. Głębia czerni trójramiennych felg połączona z krótkim wydechem i opływowym bakiem czynią z niego bardzo atrakcyjny kąsek. Mniejsza jednostka napędowa co prawda gorzej prezentuje się niż w modelu 121, choć i w tym przypadku nie ma powodów do narzekań. Dual-sportowe ogumienie o wysokim profilu nie dość że wygląda zadziornie , to ponadto zachęca do wypadów za miasto na mniej utwardzone szlaki. Mimo niewielkiej ceny zakupu motorower od Junaka oferuje posiadaczom zadziwiająco dużo. Znajdziemy w nim rozbudowane zegary ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolkę neutralnego biegu, komfortowe zawieszenie oraz optymalnie wyprofilowaną kierownicę i kształt siedziska. Dzięki temu nawet w dalekiej trasie jeździec rozgości się za sterami modelu 902, a osprzęt Junaka zagwarantuje o jego jak największą wygodę.

903

904

M07

M10

Produkowany w latach 1956-1965, w Szczecinie był najcięższym i jedynym motocyklem z czterosuwowym silnikiem w okresie PRL. W ówczesnych czasach był również najszybszy. Franciszek Stachewicz ustanowił specjalnie przygotowanym modelem rekord prędkości, rozpędzając się do zawrotnych 149 km/h. Policja Obywatelska również doceniła jego potencjał i wykorzystywała model M10 jako motocykl pościgowy. Junak jednak nie był pozbawiony wad. Jego głównym minusem była wysoka cena, przez co dla przeciętnego Kowalskiego był prawie nieosiągalny.

Jeżeli jednak już ów Kowalski nabył Junaka, dostał w gratisie kilka jego mankamentów. Podczas deszczu iskrownik był zalewany przez wodę lecącą spod przedniego koła, przez co układ zapłonowy musiał być stale monitorowany aby nie doszło do awarii. Kolejnym uciążliwym mankamentem konstrukcyjnym była wiecznie zalana olejem prądnica, co w późniejszych czasach rozwiązywano zamianą na zewnętrzny alternator.

Jednak Junak nie bez powodu był obiektem westchnień wielu miłośników motoryzacji. Przemawiał do swoich odbiorców również długą listą zalet. Samoczynne smarowanie łańcucha, głowica ze stopów aluminium czy tłumienie olejowe amortyzatorów to tylko parę nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w krążowniku ze Szczecińskiej wytwórni. Największą zaletą był gang silnika, który wielu kojarzył się z maszynami zza oceanu, a Junak był nazywany potocznie "Polskim Harleyem".

RS

Zdjęcie Junak
Junak RS 125 to flagowy motocykl klasy naked z oferty polskiej marki, który na dobre zmienił postrzeganie budżetowych "125-tek" na naszym rynku. Agresywna linia nadwozia, dopracowany silnik o niemałej mocy oraz dobra jakość wykonania i dbałość o detale to jego największe zalety. Sercem jednośladu jest jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 124 cm³ generująca moc 10 KM i moment obrotowy 9 Nm. Dzięki lekkiej konstrukcji zadowalające parametry stały się gwarantem dynamicznych przyspieszeń i prędkości maksymalnej wynoszącej ponad 100 km/h. Przez wałek wyrównoważający i czterozaworową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu jednostka cechuje się dużą kulturą pracy i niskim poziomem wibracji przenoszonym na podróżujących. Precyzyjna skrzynia biegów o pięciu "krótkich" przełożeniach pozwala na szybkie osiągnięcie maksymalnej wartości na prędkościomierzu, co znalazło szczególną aprobatę wśród młodocianych motocyklistów z prawem jazdy kat. A1. Starsi użytkownicy z pewnością docenią niskie zużycie paliwa i komfortową pozycję za kierownicą, która umożliwia naprawdę dalekie podróże. Na 13, 5 litrowym zbiorniku paliwa RS 125 oferuje zasięg ponad 450 kilometrów na jednym tankowaniu, co dodatkowo zachęca do wyjazdów poza miasto. Jednak przez sportowy wygląd i donośny dźwięk masywnego układu wydechowego RS-ka od zawsze była domeną młodych. Nowoczesne oświetlenie z atrakcyjnie umieszczonymi kierunkowskazami w bocznych owiewkach, żywiołowa kolorystyka oraz ażurowe felgi z lekkich stopów aluminium z pewnością wyróżnią nastoletnich użytkowników wśród posiadaczy innych maszyn z Państwa Środka. Każdemu spodoba się również efektywny układ hamulcowy zapewniający pełne bezpieczeństwo na drodze. Mimo że z tyłu pojazdu widnieje nieco przestarzały hamulec bębnowy pełniący rolę pomocniczą, to z przodu duża tarcza hamulcowa o średnicy ponad 300 mm i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny należycie wywiązuje się z powierzonego zadania. W parze idą zawieszenia, będące udanym kompromisem pomiędzy komfortem a stabilnością na szybko pokonywanych zakrętach. Kilka lat po premierze podstawowego modelu w ofercie pojawiła się wersja PRO, będąca odpowiedzią na wzrost oczekiwań klientów co do segmentu "125-tek". Wprowadzono w niej wiele ulepszeń oraz modernizacji, które nie tylko podniosły osiągi, ale także zbliżyły RS 125 do markowych maszyn z dużo wyższej półki cenowej. Chłodzony cieczą silnik generował moc 20% większą niż bazowy model, układ hamulcowy tylnego koła doczekał się tarczy o średnicy 220 mm i jednotłoczkowego zacisku hydraulicznego, zaś dynamika nadwozia została spotęgowana przez dwukolorowe malowanie. RS 125 to jedna z najbardziej udanych serii Junaka. Dzięki temu, że zawsze podążała za oczekiwaniami młodego pokolenia motocyklistów i była w stanie spełnić większość ich wymagań zdobyła ugruntowaną pozycję na rynku i ciepłą opinię wśród posiadaczy prawa jazdy kat. A1. Jako nieliczna z dużego wachlarza jednośladów z Chin oferowała stylistykę, jakość wykonania i dopracowaną konstrukcję, które na pewnych płaszczyznach nie ustępowały dużo droższym produktom z katalogów renomowanych producentów.

Vintage

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe