BMW K 100 to motocykl sportowo-turystyczny produkowany przez niemiecki koncern w latach 1982-1993. Wytrzymała i niezawodna konstrukcja (napęd wałem kardana), przyzwoite osiągi (90 KM i 86 Nm) i ponadczasowa stylistyka, w której w dniu premiery czuć było powiew świeżości, zapewniły modelowi K 100 dużą popularność zarówno kiedyś, w latach produkcji, jak i dziś, czyniąc z BMW K 100 ciekawego youngtimera.
BMW K 100 zostało wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 987 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada elektroniczny system wtrysku paliwa renomowanej marki Bosch (Bosch LE-Jetronic), rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu) i elektroniczną kontrolę zapłonu. Serce modelu K 100 generuje moc maksymalną 90 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 6000 obr./min. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą bezobsługowego wału kardana, manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach i suchego sprzęgła jednotarczowego. Mimo, że K 100 swoje waży (na sucho 253 kilogramy), to silnik BMW umożliwia użytkownikom jazdę z prędkością maksymalną nawet 215 km/h.
BMW K 100 posiada ramę przestrzenną ze stali, jednak to jednostka napędowa stanowi główny element nośny sportowo-turystycznego motocykla. Na długich dystansach użytkownicy docenią optymalnie zestrojone zawieszenie. Z przodu znajdziemy widelec teleskopowy z hydraulicznymi amortyzatorami o skoku 185 mm, a z tyłu wahacz BMW Monolever o skoku 110 mm. Bezpieczeństwo na drodze zapewniają hamulce tarczowe przy obu kołach. Z przodu dwie tarcze hamulcowe o średnicy 285 mm, z tyłu jedna o takiej samej średnicy. W ofercie Bawarczyków dostępny był również model z przeciwblokującym systemem ABS. BMW K 100 porusza się na ażurowych felgach z lekkich stopów aluminium o średnicy 18 i 17 cali (przód/tył).
BMW K 100 to ciekawa propozycja dla osób poszukujących youngtimera, który sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji i na długich dystansach.