Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Can-Am Outlander 400
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
265,00 zł
Akumulator żelowy Nitro NTX20L YTX20L-BS SLA GEL AGM 12V 18 Ah - NTX20L SLA
855,17 zł
950,19 zł
Najniższa cena: 950,19 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 18Ah Yuasa YTX20HL-BS
642,29 zł
713,65 zł
Najniższa cena: 713,65 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 18Ah Yuasa YTX20L-BS
1 314,93 zł
1 461,03 zł
Najniższa cena: 1 461,03 zł
dostawa 0 złAkumulator żelowy Yuasa GYZ20L 12V 20 Ah
1 060,62 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 7Ah JMT HJTX20H-FP Li-Ion z wskaźnikiem wodoodporny
675,28 zł
750,31 zł
Najniższa cena: 750,31 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy Yuasa YTX20L aktywowany - YTX20L
855,39 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 6 Ah Skyrich LTM21L z wskaźnikiem naładowania - HJP21L-FP
728,16 zł
809,07 zł
Najniższa cena: 809,07 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 18Ah Yuasa YTX20HL-BS-PW
979,56 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 7 Ah Skyrich YTX20L z wskaźnikiem naładowania - HJTX20HQ-FP
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Can-Am Outlander 400
- Can-Am Outlander 400 4x4 2008
- Can-Am Outlander 400 4x4 2009
- Can-Am Outlander 400 4x4 2010
- Can-Am Outlander 400 4x4 2011
- Can-Am Outlander 400 4x4 2012
- Can-Am Outlander 400 4x4 2013
- Can-Am Outlander 400 4x4 2014
- Can-Am Outlander 400 2010
- Can-Am Outlander 400 Max 2010
- Can-Am Outlander 400 2011
- Can-Am Outlander 400 Max 2011
- Can-Am Outlander 400 2012
- Can-Am Outlander 400 Max 2012
- Can-Am Outlander 400 2013
- Can-Am Outlander 400 Max 2013
- Can-Am Outlander 400 2014
- Can-Am Outlander 400 Max 2014
- Can-Am Outlander 400 XT Max 2010
- Can-Am Outlander 400 XT Max 2011
- Can-Am Outlander 400 XT Max 2012
- Can-Am Outlander 400 XT Max 2013
- Can-Am Outlander 400 XT Max 2014
- Can-Am Outlander 400 2x4 HO 2003
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2003
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2003
- Can-Am Outlander 400 2x4 HO 2004
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2004
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO Max 2004
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO Max 2004
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2004
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2005
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO Max 2005
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO Max 2005
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2005
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2006
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO Max 2006
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO Max 2006
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2006
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2007
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO Max 2007
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO Max 2007
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2007
- Can-Am Outlander 400 4x4 EFI HO 2008
- Can-Am Outlander 400 4x4 EFI HO Max 2008
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI HO Max 2008
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI HO 2008
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO Max 2008
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO Max 2008
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 HO 2008
- Can-Am Outlander 400 4x4 EFI Max 2009
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI Max 2009
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2009
- Can-Am Outlander 400 2x4 2005
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2010
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2011
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2012
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2013
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2014
- Can-Am Outlander 400 4x4 EFI 2015
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI 2015
- Can-Am Outlander 400 4x4 EFI Max 2015
- Can-Am Outlander 400 XT 4x4 EFI Max 2015
- Can-Am Outlander 400 4x4 HO 2008
other_motorcycle_models
- Can-Am Outlander 850
- Can-Am Outlander 800
- Can-Am Outlander 500
- Can-Am Outlander 650
- Can-Am Outlander 1000
- Can-Am Outlander 570
- Can-Am Outlander 450
- Can-Am Outlander 1000 4x4
- Can-Am Outlander 330
- Can-Am Maverick 700
- Can-Am Rally 200
- Can-Am Commander 700
- Can-Am Commander 800
- Can-Am Commander 1000
- Can-Am Renegade 800
- Can-Am Renegade 1000
- Can-Am Renegade 850
- Can-Am Renegade 650
- Can-Am Renegade 500
- Can-Am Renegade 570
- Can-Am DS 250
- Can-Am Renegade 70
- Can-Am DS 70
- Can-Am Renegade 110
- Can-Am Maverick 1000
- Can-Am Maverick 800
- Can-Am Traxter 450
- Can-Am Traxter 1000
- Can-Am Traxter 650
- Can-Am Maverick 900
- Can-Am Ryker 900
- Can-Am Ryker 600
- Can-Am Defender 650
- Can-Am Defender 450
- Can-Am Defender 1000
- Can-Am Defender 800
- Can-Am Spyder 1330
- Can-Am Mavercik 1000
- Can-Am Mavercik 900
- Can-Am Rally 175
- Can-Am Traxter 800