Elektryka i oświetlenie motocyklowe
HM-Moto Derapage 50
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
71,00 zł
Moduł zapłonowy AM6 - 77542
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
269,00 zł
298,89 zł
Najniższa cena: 298,89 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 5 Ah Yuasa YTX5L-BS
166,27 zł
Cewko moduł AM6 Tajwan - 2957173
278,82 zł
Rozrusznik Minarelli AM Generic KSR-Moto Keeway Motobi Ride 101 Octane - VC15967
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do HM-Moto Derapage 50
- HM-Moto CRE 50 2011
- HM-Moto CRE 50 RR 2011
- HM-Moto CRE 50 Competition 2011
- HM-Moto CRE 50 RR 2007
- HM-Moto CRE 50 RR 2008
- HM-Moto CRE 50 RR 2009
- HM-Moto CRE 50 2007
- HM-Moto CRE 50 2008
- HM-Moto CRE 50 2009
- HM-Moto CRE 50 Competition 2007
- HM-Moto CRE 50 Competition 2008
- HM-Moto CRE 50 Competition 2009
- HM-Moto CRE 50 2010
- HM-Moto CRE 50 RR 2010
- HM-Moto CRE 50 Competition 2010
- HM-Moto CRE 50 2012
- HM-Moto CRE 50 RR 2012
- HM-Moto CRE 50 Competition 2012
- HM-Moto CRE 50 2003
- HM-Moto CRE 50 1995
- HM-Moto CRE 50 1999
- HM-Moto CRE 50 2014
- HM-Moto CRE 50 Competition 2014
- HM-Moto CRE 50 2015
- HM-Moto CRE 50 Competition 2015
- HM-Moto CRE 50 2016
- HM-Moto CRE 50 Competition 2016
- HM-Moto CRE 50 2017
- HM-Moto CRE 50 Competition 2017
- HM-Moto CRE 50 2018
- HM-Moto CRE 50 RR 2014
- HM-Moto CRE 50 RR 2015
- HM-Moto CRE 50 RR 2016
- HM-Moto CRE 50 RR 2017
- HM-Moto CRE 50 RR 2018
- HM-Moto CRE 50 2013
- HM-Moto CRE 50 Competition 2013
- HM-Moto CRE 50 RR 2013
other_motorcycle_models
- HM-Moto CRE 125
- HM-Moto CRE F 125
- HM-Moto CRE 50
- HM-Moto CRE F 500
- HM-Moto CRE F 300
- HM-Moto CRE F 450
- HM-Moto CRE 450
- HM-Moto CRE 290
- HM-Moto CRE F 250
- HM-Moto CRE 250
- HM-Moto CRE F 150
- HM-Moto CRE-F 300
- HM-Moto CRE-F 490
- HM-Moto CRE-F 450
- HM-Moto CRE-F 250
- HM-Moto CRE 150
- HM-Moto CRE B 125
- HM-Moto Baja 50
- HM-Moto Baja 125 4T
- HM-Moto CRE F 490
- HM-Moto CRE 500
- HM-Moto CRE F 290
- HM-Moto CRE-F 125
- HM-Moto CRM 125
- HM-Moto CRM-F 125
- HM-Moto CRM 50
- HM-Moto CRM F 250
- HM-Moto CRM 250
- HM-Moto CRM 450
- HM-Moto CRM F 450
- HM-Moto CRM F 500
- HM-Moto CRF 230
- HM-Moto CRM 290
- HM-Moto CRF-E 250
- HM-Moto CRF 250
- HM-Moto CR-F 125
- HM-Moto CR-F 150
- HM-Moto CRF 150