Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Honda ST 50 Dax
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
6,24 zł
Żarówka Osram 12V 10W BA15s
5,26 zł
Żarówka JMP 6V 21/5W BAY15D
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
12,41 zł
Żarówka JMP 6V 21/5W BAY15D
11,24 zł
Żarówka Osram 12V 10W BA15S (2szt.)
325,32 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 2 Ah Skyrich LTM7L z wskaźnikiem naładowania - HJP7L-FP
387,00 zł
Akumulator litowo-jonowy Shido LTZ7S YTZ7S Li-Ion 12V 2.4Ah - LTZ7S LION -S-
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Honda ST 50 Dax
- Honda ST 50 Dax 4T
- Honda ST 50 Dax 1991
- Honda ST 50 Dax 1993
- Honda ST 50 Dax 1995
- Honda ST 50 Dax 1997
- Honda ST 50 Dax 1998
- Honda ST 50 Dax 1999
- Honda ST 50 Dax 2000
- Honda ST 50 G Dax 1971
- Honda ST 50 G Dax 1972
- Honda ST 50 G Dax 1973
- Honda ST 50 G Dax 1974
- Honda ST 50 G Dax 1975
- Honda ST 50 G Dax 1976
- Honda ST 50 G Dax 1977
- Honda ST 50 K Dax 1979
- Honda ST 50 K Dax 1980
- Honda ST 50 Dax 1970
- Honda ST 50 Dax 1988
- Honda ST 50 Dax 1989
- Honda ST 50 Dax 1990
- Honda ST 50 Dax 1992
- Honda ST 50 Dax 1994
- Honda ST 50 Dax 1996
- Honda ST 50 G Dax 1970
- Honda ST 50 K Dax 1978
- Honda ST 50 K Dax 1970
- Honda ST 50 K Dax 1971
- Honda ST 50 K Dax 1972
- Honda ST 50 K Dax 1973
- Honda ST 50 K Dax 1974
- Honda ST 50 K Dax 1975
- Honda ST 50 K Dax 1976
- Honda ST 50 K Dax 1977
- Honda ST 50 G Dax 1978
- Honda ST 50 G Dax 1979
- Honda ST 50 Dax 1986
- Honda ST 50 Dax 1987
other_motorcycle_models
- Honda ST 1100
- Honda ST 1300
- Honda ST 90
- Honda ST 125
- Honda ST 70
- Honda ST 50
- Honda ST 70 Dax
- Honda ST 1300 Pan European
- Honda ST 1100 Pan European
- Honda SK 50
- Honda PA 25 Camino
- Honda VT 1300
- Honda NV 600
- Honda NV 400
- Honda NV 400 Steed
- Honda VTR 1000
- Honda TRX 450
- Honda GL 1500
- Honda CB 300
- Honda CBR 300
- Honda CRF-E 450
- Honda 4RT 301
- Honda 4RT 260
- Honda 4RT 250
- Honda ND 50
- Honda NC 750
- Honda SW-T 600
- Honda SW-T 400
- Honda NH 125
- Honda MB5 50
- Honda CB 125
- Honda CB 450
- Honda RVF 400
- Honda NT 400
- Honda NRX 1800
- Honda PS 250
- Honda XL 125
- Honda XL 50
- Honda NE 50
- Honda NH 80
- Honda PC 800
- Honda CB 150
- Honda NQ 50
- Honda TLM 200
- Honda NS 250
- Honda RS 250
- Honda TLM 220
- Honda TL 125
- Honda SL 100