Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Polaris RZR 900
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
1 215,87 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 8 Ah Skyrich YIX30L z wskaźnikiem naładowania - HJTX30Q-FP
549,80 zł
Regulator napięcia Electrosport Polaris RZR 900 15-16, XP 900 Ranger 13-15 - ESR829
1 328,64 zł
1 476,27 zł
Najniższa cena: 1 476,27 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 30Ah Yuasa YIX30L-BS
1 315,53 zł
Regulator napięcia Rick's Motorsport Electric Hot Shot Polaris - 10-582H
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Polaris RZR 900
- Polaris RZR 900 XP International 2013
- Polaris RZR 900 International EPS 2014
- Polaris RZR 900 EPS 2017
- Polaris RZR 900 4 International EPS 2014
- Polaris RZR 900 S EPS 2015
- Polaris RZR 900 S EPS 2016
- Polaris RZR 900 S EU EPS 2017
- Polaris RZR 900 XP International EPS 2012
- Polaris RZR 900 XP4 International EPS 2013
- Polaris RZR 900 Tractor EPS 2018
- Polaris RZR 900 S EU EPS 2018
- Polaris RZR 900 S Tractor EPS 2018
- Polaris RZR 900 4x4 50" 2018
- Polaris RZR 900 4x4 EPS 50" 2018
- Polaris RZR 900 S4 4x4 EPS 60" 2018
- Polaris RZR 900 4x4 EPS 50" 2019
- Polaris RZR 900 S 4x4 EPS 60" 2019
- Polaris RZR 900 S 4x4 EPS Premium 60" 2020
- Polaris RZR 900 2015
- Polaris RZR 900 2016
- Polaris RZR 900 2020
- Polaris RZR 900 XP4 2011
- Polaris RZR 900 XP4 2012
- Polaris RZR 900 XP4 2014
- Polaris RZR 900 XP 2014
- Polaris RZR 900 4x4 50 2019
- Polaris RZR 900 4x4 50 2020
- Polaris RZR 900 4x4 Premium EPS 50 2020
- Polaris RZR 900 4x4 Fox Edition EPS 50 2020
- Polaris RZR 900 S4 4x4 EPS 60 2019
- Polaris RZR 900 S 4x4 60 2019
- Polaris RZR 900 S 4x4 60 2018
- Polaris RZR 900 S 4x4 60 2020
other_motorcycle_models
- Polaris RZR 1000
- Polaris RZR 2000
- Polaris RZR 200
- Polaris RZR 170
- Polaris RZR Trail 570
- Polaris RZR Trail 900
- Polaris RZR Trail 1000
- Polaris RZR 570
- Polaris RZR 925
- Polaris RZR 800
- Polaris Ranger 570
- Polaris Ranger 900
- Polaris Ranger 800
- Polaris Ranger 700
- Polaris Voyageur 650
- Polaris Trail Blazer 400
- Polaris Pro XD 4000 900
- Polaris Titan 1000
- Polaris Titan 800
- Polaris Ranger 0
- Polaris Ranger 650
- Polaris Ranger 150
- Polaris Ranger 500
- Polaris Ranger 1000
- Polaris Outlaw 110
- Polaris Phoenix 200
- Polaris Outlaw 70
- Polaris Magnum 425
- Polaris Switchback 850
- Polaris Switchback 650
- Polaris Switchback 550
- Polaris Indy 550
- Polaris Indy 650
- Polaris Indy 850
- Polaris Indy 120
- Polaris General 1000
- Polaris SKS 650