check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Polaris Ranger 500

Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?

Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:

Zadbaj o źródło prądu i akumulator

Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.

Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie

Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.

Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych

Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.

Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej

Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.

Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?

Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.

Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu

W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.

Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne

Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.

Elektryka motocyklowa to jedna z podstaw pracy jednośladu. Jak każdy motocykl, Polaris Ranger 500 wymaga stabilnego źródła prądu i elementów przekazujących go do poszczególnych urządzeń. Tymi są przede wszystkim układ zapłonowy przy silniku czy choćby najprostsze kontrolki informujące cię o stanie i pracy różnych mechanizmów. Zadbaj o jakość i stan ich oraz innych elementów elektryki do motocykla, z których korzysta Polaris Ranger 500, a ten odwdzięczy ci się sprawną pracą, osiągami, komfortem i bezpieczeństwem jazdy przez długi czas.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 119
Wyłącznik główny zasilania  - BA18
Świeca zapłonowa NGK BKR6E - 6962 -10%

14,40 zł

16,00 zł

Najniższa cena: 16,00 zł

Świeca zapłonowa NGK BKR6E - 6962

Akumulator bezobsługowy 12V 30Ah JMT YIX30L-BS
Fajka zapłonowa NGK LB05EZ - 8744 -10%

16,11 zł

17,90 zł

Najniższa cena: 17,90 zł

Fajka zapłonowa NGK LB05EZ - 8744

stars    (1)
Ładowarka do akumulatorów JMP Skan 4.0 12V 1A-4A
Świeca zapłonowa NGK BKR5E - BKR5E -10%

16,20 zł

18,00 zł

Najniższa cena: 18,00 zł

Świeca zapłonowa NGK BKR5E - BKR5E

Świeca zapłonowa NGK BKR6EIX irydowa - BKR6EIX -10%

51,74 zł

57,49 zł

Najniższa cena: 57,49 zł

Świeca zapłonowa NGK BKR6EIX irydowa - BKR6EIX

Akumulator żelowy AGM MB30L-BS 12V 30 Ah Moretti - AKUMOR033
Regulator napięcia Polaris 4012748 - 202457
Akumulator standardowy BS Battery BB30L-B YB30L-B 12V 30Ah - 310552
Akumulator standardowy 12V 30Ah JMT YB30L-B (CB30L-B)
Ładowarka akumulatorów Optimate Lithium 4s 0.8A - TM470
Akumulator żelowy Yuasa GYZ32HL 12 32 Ah -10%

1 649,24 zł

1 832,49 zł

Najniższa cena: 1 832,49 zł

dostawa 0 zł

Akumulator żelowy Yuasa GYZ32HL 12 32 Ah

Akumulator Exide EB30L-B YB30L-B suchy 30Ah 12V P+ - EB30L-B
Ładowarka akumulatorów Optimate 3  - TM430
Rozrusznik Arrowhead  - SMU0061

349,80 zł

dostawa 0 zł

Rozrusznik Arrowhead - SMU0061

Regulator napięcia Electrosport Polaris Sportsman - ESR826
Komplet reflektorów przednich LED J.W. Speaker - 0557601
Komplet reflektorów przednich LED J.W. Speaker - 0555353
Ładowarka do akumulatorów Optimate 1 Duo Tecmate - TM402D
Rozrusznik elektryczny 18645N - 18645N

344,97 zł

dostawa 0 zł

Rozrusznik elektryczny 18645N - 18645N

Zestaw izolatora akumulatorów All Balls  - 70-2000
Rozrusznik elektryczny Kimpex Polaris - 193712

Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Polaris Ranger 500

  • Polaris Ranger 500 4x4 2004
  • Polaris Ranger 500 6x6 2004
  • Polaris Ranger 500 4x4 2006
  • Polaris Ranger 500 2x4 2007
  • Polaris Ranger 500 2x4 2008
  • Polaris Ranger 500 EFI HO 2010
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2011
  • Polaris Ranger 500 EFI Crew 2011
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2012
  • Polaris Ranger 500 EFI Crew 2012
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2007
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2008
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2009
  • Polaris Ranger 500 2x4 2004
  • Polaris Ranger 500 2x4 2005
  • Polaris Ranger 500 4x4 2005
  • Polaris Ranger 500 6x6 2005
  • Polaris Ranger 500 2x4 2006
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2010
  • Polaris Ranger 500 4x4 Crew 2013
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2013
  • Polaris Ranger 500 4x4 2002
  • Polaris Ranger 500 4x4 2003
  • Polaris Ranger 500 6x6 2002
  • Polaris Ranger 500 6x6 2003
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2017
  • Polaris Ranger 500 2x4 2000
  • Polaris Ranger 500 2x4 2001
  • Polaris Ranger 500 2x4 2002
  • Polaris Ranger 500 2x4
  • Polaris Ranger 500 6x6 2001
  • Polaris Ranger 500 6x6 2000
  • Polaris Ranger 500 2x4 2009
  • Polaris Ranger 500 2x4 2010
  • Polaris Ranger 500 2x4 2011
  • Polaris Ranger 500 2x4 2013
  • Polaris Ranger 500 2x4 2012
  • Polaris Ranger 500 2x4 2019
  • Polaris Ranger 500 2x4 2020
  • Polaris Ranger 500 Serie 10
  • Polaris Ranger 500 4x4 1999
  • Polaris Ranger 500 4x4 2001
  • Polaris Ranger 500 4x4 2000
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2019
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2006
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2022
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2021
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2020
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2018

other_motorcycle_models