Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Vespa N 50
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
22,87 zł
Przerywacz do Kierunkowskazów
33,08 zł
Klosze kierunkowskazów Vespa
149,56 zł
Cewko-moduł
58,99 zł
Impulsator zapłonu Piaggio Vespa
31,49 zł
Klosze kierunkowskazów Vespa
141,43 zł
Kierunkowskazy przód Vespa
387,35 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 3 Ah Skyrich 12V 3 Ah LTM9 z wskaźnikiem naładowania - HJP9-FP
461,90 zł
Akumulator BS Battery litowo-jonowy ze wskaźnikiem 12V 3Ah BSLI-03 LiFePO4 - 360103
17,69 zł
Fajka zapłonowa gumowa Piaggio Vespa
167,10 zł
Lampa tył Vespa
338,00 zł
Akumulator litowo-jonowy Shido LTX9-BS YTX9-BS Li-Ion 12V 3Ah - LTX9-BS LION -S-
103,94 zł
Kondensator zapłonowy
65,18 zł
Kondensator zapłonowy
14,49 zł
Uchwyt montażowy lampy .
10,68 zł
Tuleja gumowa cewki Piaggio Vespa
375,00 zł
Akumulator litowo-jonowy Shido LTX7A-BS YTX7A-BS Li-Ion 12V 2.40Ah - LTX7A-BS LION -S-
445,00 zł
Akumulator litowo-jonowy Shido LT9B-BS YT9B-BS Li-Ion 12V 3Ah - LT9B-BS LION -S-
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Vespa N 50
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1972
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1979
- Vespa N 50 1963
- Vespa N 50 Special 1969
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1975
- Vespa N 50 1985
- Vespa N 50 automatyczna zmiana biegów 1989
- Vespa N 50 1964
- Vespa N 50 1965
- Vespa N 50 1966
- Vespa N 50 1967
- Vespa N 50 1968
- Vespa N 50 1969
- Vespa N 50 1970
- Vespa N 50 Special 1970
- Vespa N 50 1971
- Vespa N 50 Special 1971
- Vespa N 50 Special 1972
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1973
- Vespa N 50 Special 3-biegowy 1973
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1974
- Vespa N 50 Special 3-biegowy 1974
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1975
- Vespa N 50 Special 3-biegowy 1975
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1976
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1976
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1976
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1976
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1977
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1977
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1977
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1977
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1977
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1978
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1978
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1978
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1978
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1978
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1979
- Vespa N 50 Spezial 4 kierunkowskazy 1979
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1979
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1979
- Vespa N 50 Special wzmocniony 4-biegowy 1979
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1980
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1980
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1980
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1980
- Vespa N 50 Spezial wzmocniony 4-biegowy 1980
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1981
- Vespa N 50 Spezial 4 kierunkowskazy 1981
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1981
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1981
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1982
- Vespa N 50 Special 4 kierunkowskazy 1982
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1982
- Vespa N 50 Special 2 kierunkowskazy 1983
- Vespa N 50 Spezial 4 kierunkowskazy 1983
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1983
- Vespa N 50 1986
- Vespa N 50 1987
- Vespa N 50 1988
- Vespa N 50 1989
- Vespa N 50 1990
- Vespa N 50 automatyczna zmiana biegów 1990
- Vespa N 50
- Vespa N 50 Special 3-biegowy 1972
- Vespa N 50 Special 4-biegowy 1975
- Vespa N 50 Special ulepszony silnik 1976
other_motorcycle_models
- Vespa PK 125
- Vespa PK 50
- Vespa Nuova 125
- Vespa NRG mc3 DD 50
- Vespa LXV 50
- Vespa GTV 250
- Vespa LXV 125
- Vespa GTV 125
- Vespa Vespino 50
- Vespa Sprint 125
- Vespa Sprint 50
- Vespa GTS 300
- Vespa Cosa 125
- Vespa GTS 125
- Vespa Cosa 200
- Vespa Elettrica 0
- Vespa S 150
- Vespa P 200
- Vespa SS 180
- Vespa PK 80
- Vespa GL 150
- Vespa PX 150
- Vespa Sprint 150
- Vespa V 150
- Vespa Primavera 150
- Vespa LXV 150
- Vespa Sei Giorni 300
- Vespa GTV 300
- Vespa Sport 100
- Vespa V 90
- Vespa 946 125
- Vespa S 125
- Vespa T2 125
- Vespa PX 125
- Vespa V 125
- Vespa S 50
- Vespa Spezial 50
- Vespa ET2 50
- Vespa Primavera 50
- Vespa Primavera 125