Filtry motocyklowe
Polaris Outlaw 525
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
19,21 zł
22,60 zł
Najniższa cena: 22,60 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 157 krótki Beta/KTM/Polaris - HF157
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN155 - KN-155
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN157 - KN-157
25,86 zł
Filtr oleju
35,60 zł
Filtr oleju Mahle OX806D - OX 806D
312,70 zł
329,16 zł
Najniższa cena: 329,16 zł
dostawa 0 złGąbkowy filtr powietrza ze stelażem Twin Air Power Flow - 156142C
100,62 zł
105,92 zł
Najniższa cena: 105,92 zł
Gąbkowy filtr powietrza Twin Air Power Flow Polaris Outlaw 525 IRS - 156142FR
40,23 zł
42,35 zł
Najniższa cena: 42,35 zł
Gąbkowa osłona filtra powietrza Twin Air Polaris Outlander 525 - 156143DC
Posiadamy Filtry motocyklowe do Polaris Outlaw 525
- Polaris Outlaw 525 IRS 2008
- Polaris Outlaw 525 S 2x4 2008
- Polaris Outlaw 525 IRS 2009
- Polaris Outlaw 525 S 2x4 2009
- Polaris Outlaw 525 IRS 2010
- Polaris Outlaw 525 S 2x4 2010
- Polaris Outlaw 525 IRS 2011
- Polaris Outlaw 525 2007
- Polaris Outlaw 525 2008
- Polaris Outlaw 525 2009
- Polaris Outlaw 525 2010
- Polaris Outlaw 525 2011
- Polaris Outlaw 525 2012
- Polaris Outlaw 525 2013
- Polaris Outlaw 525 IRC 2007
- Polaris Outlaw 525 IRC 2008
- Polaris Outlaw 525 IRC 2009
- Polaris Outlaw 525 IRC 2010
- Polaris Outlaw 525 IRC 2011
- Polaris Outlaw 525 IRS 2006
- Polaris Outlaw 525 IRS 2007
- Polaris Outlaw 525 IRS 2012
- Polaris Outlaw 525 IRS 2013
- Polaris Outlaw 525 RS 2x4 2007
- Polaris Outlaw 525 RS 2x4 2008
- Polaris Outlaw 525 RS 2x4 2009
- Polaris Outlaw 525 RS 2x4 2010
- Polaris Outlaw 525 RS 2x4 2011
- Polaris Outlaw 525 S 2007
- Polaris Outlaw 525 S 2011
other_motorcycle_models
- Polaris Outlaw 110
- Polaris Outlaw 70
- Polaris Outlaw 90
- Polaris Outlaw 50
- Polaris Outlaw 500
- Polaris Outlaw 450
- Polaris Outlaw 450
- Polaris Voyageur 650
- Polaris Trail Blazer 400
- Polaris Pro XD 4000 900
- Polaris Titan 1000
- Polaris RZR 1000
- Polaris Titan 800
- Polaris RZR 900
- Polaris RZR 2000
- Polaris RZR 200
- Polaris RZR 170
- Polaris RZR Trail 570
- Polaris RZR Trail 900
- Polaris RZR Trail 1000
- Polaris Ranger 0
- Polaris Ranger 650
- Polaris Ranger 570
- Polaris Ranger 900
- Polaris Ranger 800
- Polaris Ranger 150
- Polaris Ranger 700
- Polaris Ranger 500
- Polaris Ranger 1000
- Polaris Phoenix 200
- Polaris Magnum 425
- Polaris Switchback 850
- Polaris Switchback 650
- Polaris Switchback 550
- Polaris Indy 550
- Polaris Indy 650
- Polaris Indy 850
- Polaris Indy 120
- Polaris General 1000
- Polaris SKS 650
- Polaris RMK 900
- Polaris RMK 600
- Polaris RMK 550
- Polaris RMK 650
- Polaris RMK 850
- Polaris Pro RMK 650
- Polaris Pro RMK 900