Filtry motocyklowe
Puch Maxi 25
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Posiadamy Filtry motocyklowe do Puch Maxi 25
- Puch Maxi 25 N 1982-1984
- Puch Maxi 25 N DGR 1982-1984
- Puch Maxi 25 S 2,25 DRG 1982-1983
- Puch Maxi 25 Sport 1982
- Puch Maxi 25 N Chopper 1984
- Puch Maxi 25 Chopper 1982
- Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1990
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1975
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1982
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1989
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1989
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1993
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1975
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1982
- Puch Maxi 25 SL 1975
- Puch Maxi 25 Chopper 1983
- Puch Maxi 25 Chopper 1984
- Puch Maxi 25 Chopper 1985
- Puch Maxi 25 Chopper 1986
- Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1991
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1976
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1977
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1978
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1979
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1980
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1981
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1983
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1984
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1985
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1986
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1990
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1990
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1991
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1991
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1992
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1992
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1994
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1994
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1976
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1977
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1978
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1979
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1980
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1981
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1983
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1984
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1985
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1986
- Puch Maxi 25 SL 1976
- Puch Maxi 25 SL 1977
- Puch Maxi 25 SL 1978
- Puch Maxi 25 SL 1979
- Puch Maxi 25 SL 1980
- Puch Maxi 25 SL 1981
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1993
- Puch Maxi 25 N automat 1988
- Puch Maxi 25 N automat 1987
- Puch Maxi 25 S2 1983
- Puch Maxi 25 S2 1982
- Puch Maxi 25 S 1972
- Puch Maxi 25 S 1973
- Puch Maxi 25 S 1974
- Puch Maxi 25 L2 1979
- Puch Maxi 25 L2 1978
- Puch Maxi 25 1979
- Puch Maxi 25 1978
- Puch Maxi 25 1977
- Puch Maxi 25 1976
- Puch Maxi 25 1975
- Puch Maxi 25 1974
- Puch Maxi 25 1973
- Puch Maxi 25 1972
- Puch Maxi 25 1971
- Puch Maxi 25 1970
- Puch Maxi 25 1969
- Puch Maxi 25 Sport 1984
- Puch Maxi 25 Sport 1983
other_motorcycle_models
- Puch Maxi 50
- Puch Lido 125
- Puch GS504 500
- Puch Lido 50
- Puch Cobra 80
- Puch Cobra 50
- Puch P1 250
- Puch M 50
- Puch M 125
- Puch MS 50
- Puch MV 50
- Puch X 50
- Puch X 25
- Puch Ranger 50
- Puch Pionier 25
- Puch P1 25
- Puch Monza 50
- Puch M 50 Jet
- Puch Imola 50
- Puch Magnum 50
- Puch Lido 80
- Puch Puch 500
- Puch Puch 250
- Suzuki CP 50