check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Filtry motocyklowe
Puch Maxi 25

Jak dobrać filtr do mojego motocykla?

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.

Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?

W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:

  • kształt i wymiary
  • mocowanie
  • łączenie

Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.

Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?

Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji. 

Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?

Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.

Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra

Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:

  • filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
  • filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
  • filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów

Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.

Jak dbać o filtr motocyklowy?

Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.

Płyny stosowane w Puch Maxi 25 zapewniają mu sprawną pracę silnika, swobodę ruchu, zmniejszają tarcie oraz czyszczą i chłodzą układ. Ale stanie się tak tylko, jeśli te płyny będą odpowiednio czyste. Zadbaj o to i zwróć uwagę na filtry motocyklowe. Wybierając wysokiej jakości, standardowe filtry do motocykla, Puch Maxi 25 odwdzięczy ci się sprawną pracą mechanizmów przy typowym użytkowaniu. Wymieniając je na wyższej jakości zamienniki, Puch Maxi 25 da ci frajdę z jazdy w nietypowych warunkach bez obaw o uszkodzenia silnika i innych układów. Pamiętaj o regularnej kontroli i konserwacji filtrów oraz ich wymianie zgodnie z zaleceniem producenta.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 2

Posiadamy Filtry motocyklowe do Puch Maxi 25

  • Puch Maxi 25 N 1982-1984
  • Puch Maxi 25 N DGR 1982-1984
  • Puch Maxi 25 S 2,25 DRG 1982-1983
  • Puch Maxi 25 Sport 1982
  • Puch Maxi 25 N Chopper 1984
  • Puch Maxi 25 Chopper 1982
  • Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1990
  • Puch Maxi 25 E koła odlewane 1982
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1975
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1975
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1982
  • Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1982
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1982
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1989
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1989
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1993
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1975
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1975
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1975
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1982
  • Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1982
  • Puch Maxi 25 SL 1975
  • Puch Maxi 25 Chopper 1983
  • Puch Maxi 25 Chopper 1984
  • Puch Maxi 25 Chopper 1985
  • Puch Maxi 25 Chopper 1986
  • Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1991
  • Puch Maxi 25 E koła odlewane 1983
  • Puch Maxi 25 E koła odlewane 1984
  • Puch Maxi 25 E koła odlewane 1985
  • Puch Maxi 25 E koła odlewane 1986
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1976
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1976
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1977
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1977
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1978
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1978
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1979
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1979
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1980
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1980
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1981
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1981
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1983
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1983
  • Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1983
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1984
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1984
  • Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1984
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1985
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1985
  • Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1985
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1986
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1986
  • Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1986
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1990
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1990
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1991
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1991
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1992
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1992
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1994
  • Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1994
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1976
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1976
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1976
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1977
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1977
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1977
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1978
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1978
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1978
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1979
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1979
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1979
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1980
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1980
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1980
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1981
  • Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1981
  • Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1981
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1983
  • Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1983
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1984
  • Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1984
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1985
  • Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1985
  • Puch Maxi 25 S koła odlewane 1986
  • Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1986
  • Puch Maxi 25 SL 1976
  • Puch Maxi 25 SL 1977
  • Puch Maxi 25 SL 1978
  • Puch Maxi 25 SL 1979
  • Puch Maxi 25 SL 1980
  • Puch Maxi 25 SL 1981
  • Puch Maxi 25 N koła odlewane 1993
  • Puch Maxi 25 N automat 1988
  • Puch Maxi 25 N automat 1987
  • Puch Maxi 25 S2 1983
  • Puch Maxi 25 S2 1982
  • Puch Maxi 25 S 1972
  • Puch Maxi 25 S 1973
  • Puch Maxi 25 S 1974
  • Puch Maxi 25 L2 1979
  • Puch Maxi 25 L2 1978
  • Puch Maxi 25 1979
  • Puch Maxi 25 1978
  • Puch Maxi 25 1977
  • Puch Maxi 25 1976
  • Puch Maxi 25 1975
  • Puch Maxi 25 1974
  • Puch Maxi 25 1973
  • Puch Maxi 25 1972
  • Puch Maxi 25 1971
  • Puch Maxi 25 1970
  • Puch Maxi 25 1969
  • Puch Maxi 25 Sport 1984
  • Puch Maxi 25 Sport 1983

other_motorcycle_models