Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Puch Maxi 25
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
306,67 zł
Magneto iskrownik 6V 17W Puch Maxi Sachs Hercules Zündapp 101 Octane - IP44402
16,91 zł
Świeca zapłonowa Bosch W7AC
71,81 zł
Przerywacz zapłonu Bosch KS710
18,85 zł
Gniazdo żarówki BA15 Puch Maxi
59,19 zł
Kondensator zapłonowy Beru ZK235
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Puch Maxi 25
- Puch Maxi 25 N 1982-1984
- Puch Maxi 25 N DGR 1982-1984
- Puch Maxi 25 S 2,25 DRG 1982-1983
- Puch Maxi 25 Sport 1982
- Puch Maxi 25 N Chopper 1984
- Puch Maxi 25 Chopper 1982
- Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1990
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1975
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1982
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1989
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1989
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1993
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1975
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1975
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1982
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1982
- Puch Maxi 25 SL 1975
- Puch Maxi 25 Chopper 1983
- Puch Maxi 25 Chopper 1984
- Puch Maxi 25 Chopper 1985
- Puch Maxi 25 Chopper 1986
- Puch Maxi 25 2-biegowy koła odlewane 1991
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 E koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1976
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1977
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1978
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1979
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1980
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1981
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1983
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1984
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1985
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1986
- Puch Maxi 25 N Off Road koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1990
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1990
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1991
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1991
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1992
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1992
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1994
- Puch Maxi 25 N koła szprychowe 1994
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1976
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1976
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1977
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1977
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1978
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1978
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1979
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1979
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1980
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1980
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 S koła szprychowe 1981
- Puch Maxi 25 S Sport koła odlewane 1981
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1983
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1983
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1984
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1984
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1985
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1985
- Puch Maxi 25 S koła odlewane 1986
- Puch Maxi 25 S Super koła szprychowe 1986
- Puch Maxi 25 SL 1976
- Puch Maxi 25 SL 1977
- Puch Maxi 25 SL 1978
- Puch Maxi 25 SL 1979
- Puch Maxi 25 SL 1980
- Puch Maxi 25 SL 1981
- Puch Maxi 25 N koła odlewane 1993
- Puch Maxi 25 N automat 1988
- Puch Maxi 25 N automat 1987
- Puch Maxi 25 S2 1983
- Puch Maxi 25 S2 1982
- Puch Maxi 25 S 1972
- Puch Maxi 25 S 1973
- Puch Maxi 25 S 1974
- Puch Maxi 25 L2 1979
- Puch Maxi 25 L2 1978
- Puch Maxi 25 1979
- Puch Maxi 25 1978
- Puch Maxi 25 1977
- Puch Maxi 25 1976
- Puch Maxi 25 1975
- Puch Maxi 25 1974
- Puch Maxi 25 1973
- Puch Maxi 25 1972
- Puch Maxi 25 1971
- Puch Maxi 25 1970
- Puch Maxi 25 1969
- Puch Maxi 25 Sport 1984
- Puch Maxi 25 Sport 1983
other_motorcycle_models
- Puch Maxi 50
- Puch Lido 125
- Puch GS504 500
- Puch Lido 50
- Puch Cobra 80
- Puch Cobra 50
- Puch P1 250
- Puch M 50
- Puch M 125
- Puch MS 50
- Puch MV 50
- Puch X 50
- Puch X 25
- Puch Ranger 50
- Puch Pionier 25
- Puch P1 25
- Puch Monza 50
- Puch M 50 Jet
- Puch Imola 50
- Puch Magnum 50
- Puch Lido 80
- Puch Puch 500
- Puch Puch 250
- Suzuki CP 50