Aprilia Red Rose

Red Rose 50


Red Rose 125

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Red Rose to małolitrażowy motocykl klasy chopper, który wyłamuje się ze wszystkich schematów do jakich przyzwyczaił nas rynek jednośladów. Umieszczenie dwusuwowego silnika w jednośladzie z tego segmentu to niecodzienny zabieg, który dziwi głównie przez dużą różnicę pomiędzy odgłosem pracy dwu- i czterotaktu. Chopper'y przyzwyczaiły nas do basowego bulgotu, a dźwięk, który wydobywa się z chromowanego układu wydechowego Red Rose bliższy jest sportowym maszynom. Nic w tym dziwnego, ponieważ jednocylindrowa jednostka napędowa (a dokładnie Rotax 122) pochodzi wprost od modelu RS 125, którego nie trzeba przedstawiać żadnemu miłośnikowi klasy SuperSport. Poza tym, Red Rose to ciekawa "125-tka" o dopracowanej konstrukcji i ponadczasowej stylistyce, która nawet dziś, kilkanaście lat po premierze robi duże wrażenie.


Model Red Rose napędza bardzo dynamiczny silnik dwusuwowy, który po demontażu blokad fabrycznych producenta generuje ponad 30 KM. W seryjnej specyfikacji osiąga moc maksymalną niespełna 15 KM i maksymalny moment obrotowy 14 Nm, czyli tyle, ile przewidują ograniczenia prawa jazdy kategorii A1. Dzięki temu, każdy 16-letni motocyklista może cieszyć się bardzo dynamicznymi przyspieszeniami (nie tylko w ruchu miejskim, ale także na szybszych trasach) oraz prędkością maksymalną ponad 130 km/h. Chłodzony cieczą singiel zasilany jest klasycznym gaźnikiem, a moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach i tradycyjnego łańcucha. Dobrze, że Red Rose został wyposażony w pękaty zbiornik o pojemności aż 12 litrów, ponieważ zastosowany dwusuw nie cechuje się zbyt ekonomicznym charakterem. Średnie spalanie plasuje się na poziomie 4 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co gwarantuje użytkownikom około 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Nieskomplikowana konstrukcja jednostki napędowej sprawia, że duże koszty wizyt na stacjach benzynowych rekompensuje możliwość samodzielnych napraw i przeprowadzania bieżących serwisów we własnym zakresie. Niedrogie części zamienne i tuningowe (dzięki którym moc silnika może wzrosnąć do 40 KM) to kolejne powody, dla których warto zainteresować się tym modelem.


Podwozie Red Rose to solidna konstrukcja, która zapewni podróżującym komfort i bezpieczeństwo niezależnie do pokonywanego dystansu. Na sztywnej ramie z rur stalowych oparto miękko zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy, który dzięki niskiej masie motocykla (ze wszystkimi płynami tylko 145 kilogramów) radzi sobie nawet przy w pełni odblokowanym potencjalne jednostki napędowej. Amortyzacją 19-calowych kół zajmuje się klasyczny widelec teleskopowy i dwa olejowe elementy resorująco-tłumiące osadzone na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowanie pojazdu powierzono pojedynczej tarczy hamulcowej (wentylowanej) z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym oraz tradycyjnemu hamulcowi bębnowemu o wystarczającej średnicy. Dobre wyważenie i nisko umieszczony środek ciężkości stały się gwarantem doskonałych właściwości jezdnych, które pozwolą kierowcy czerpać pełną satysfakcję z pokonywanej trasy.

Aprilia Red Rose to ciekawa propozycja na pierwszy motocykl, nie tylko dla miłośników klasy chopper. Mocna jednostka napędowa mimo, że nie dostarczy basowego dźwięku, to przy każdym odkręceniu manetki gazu zapewni solidną dawkę emocji. Ponadczasowy wygląd, ciekawe wersje kolorystyczne i dopracowana konstrukcja to argumenty, które przemówią do każdego, kto chce z przytupem rozpocząć swoją motocyklową historię.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe