Suzuki GSF 1250 Bandit to motocykl sportowo-turystyczny, produkowany przez japoński koncern od 2007 roku do dziś. Co sprawiło, że tak lubiany poprzednik - model GSF 1200 Bandit - został zastąpiony bardzo podobnym modelem o większej pojemności skokowej silnika? Odpowiedź może być tylko jedna - ekologia i europejskie normy emisji spalin. Chłodzony powietrzem i olejem silnik GSF 1200 Bandit nie spełniał normy Euro 3, dlatego wyparła go nowocześniejsza, bardziej przyjazna dla środowiska jednostka chłodzona cieczą, do tego zasilana wtryskiem paliwa (a nie gaźnikowym układem zasilania, jak w poprzedniku).
Suzuki GSF 1250 Bandit zostało wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 1254 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy otrzymał rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane za pomocą dwóch wałków rozrządu), elektroniczny system wtrysku paliwa, cyfrowy zapłon tranzystorowy i elektryczny rozrusznik. Serce Suzuki generuje moc maksymalną 96 KM i maksymalny moment obrotowy 108 Nm, co przy niskiej masie motocykla - na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa, model GSF 1250 Bandit waży 225 kilogramów - gwarantuje bardzo dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 240 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Niska masa, dopracowana konstrukcja i wtrysk paliwa - oto główni “winowajcy” niskiego zużycia paliwa w GSF 1250 Bandit. Średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 kilometrów sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 19 litrów użytkownicy mogą cieszyć się zasięgiem prawie 400 kilometrów na jednym tankowaniu.
Komfort i bezpieczeństwo w podróży zapewnia optymalnie zestrojone zawieszenie i skuteczny tarczowy układ hamulcowy, który wyposażono w system przeciwblokujący ABS. Dzięki niemu nawet w trudnych warunkach pogodowych i drogowych wydajność układu zaspokoi wszystkie potrzeby użytkowników.