Hamulce motocyklowe
Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
199,58 zł
Zacisk hamulcowy przedni czerwony
150,54 zł
Zacisk hamulcowy przedni srebrny
150,54 zł
Zacisk hamulcowy przedni złoty
73,43 zł
Linka hamulca tylnego China 4T
179,95 zł
Zacisk hamulcowy przedni czerwony
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2011
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2007
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2006
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2008
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2009
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2010
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2012
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2013
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2014
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2015
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2016
- Baotian BT49QT-2A 50 4T Big Panther 2017
other_motorcycle_models
- Baotian BT49QT-7A1 50 4T Smart Rider
- Baotian BT49QT-6A1 50 4T
- Baotian BT49QT-2C 50 4T Falcon
- Baotian BT49QT-28A 50 2T Zico
- Baotian BT49QT-7A 50 4T Smart Rider
- Baotian BT49QT-22P1 50 4T
- Baotian BT49QT-21B1 50 4T
- Baotian BT49QT-20B3 50 4T
- Baotian BT49QT-20B2 50 4T Tiger
- Baotian BT49QT-12A1 50 4T Warrior/Rebel
- Baotian BT49QT-12A1 50 4TWarrior/Rebel
- Baotian BT49QT-20B2 50 4T 4V Tiger
- Baotian BT49QT-20B3 50 4T 4V Land Flyer
- Baotian BT49QT-21B1 50 4T 4V Classico/Victoria
- Baotian BT49QT-12 50 2T Rocky
- Baotian BT49QT-7 50
- Baotian BT49QT-28 50 2T Falcon
- Baotian BT49QT-9B 50
- Baotian BT49QT-9R 50
- Baotian BT49QT-9M 50
- Baotian BT50QT-9AC 50
- Baotian BT50QT-11AC 50
- Baotian BT49QT-7AV 50 4T
- Baotian BT49QT-9S3 50 4T
- Baotian BT49QT-9S1 50 4T
- Baotian BT49QT-9R3 50 4T
- Baotian BT49QT-9N1 50 4T
- Baotian BT49QT-9R1 50 4T
- Baotian BT49QT-9F3 50 4T
- Baotian BT49QT-9F1 50 4T
- Baotian BT49QT-9D1 50 4T
- Baotian BT49QT-9 50 4T Sprint
- Baotian BT49QT-8 25 4T Smart Rider
- Baotian BT49QT-6B4 50 4T
- Baotian BT49QT-6B1 50 4T
- Baotian BT49QT-6A4 50 4T
- Baotian BT49QT-3 50 4T
- Baotian BT49QT-22E 50 4T
- Baotian BT49QT-20C 50 2T
- Baotian BT49QT-20A2 50 4T Terminator