Musy motocyklowe - pełne dętki
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
699,00 zł
Mousse X-Grip Supersoft nawiercany 0.2-0.3 bara 120/80-18 140/80-18 - X1545
489,00 zł
Mousse Nuetech Tubliss 110/90-19 120/80-19 + żel 0.65-0.85 - NM19-280
Przeglądaj według producenta
Alternatywa dla powietrza
Jako dętka pełna musy to ciekawy pomysł na problemy z przebiciem opon
Musy, czyli pełne, a przez to w praktyce nieprzebijalne dętki motocyklowe to obecny już od lat 80-tych XX wieku pomysł na wyeliminowanie wad nie tylko dętki, ale i samego powietrza z opony motocykla. Zastosowanie specjalnej gąbki pozwala zapomnieć o skutkach uszkodzenia opony, na czele z typowym „kapciem”. Choć wymaga on pewnych bardziej skomplikowanych działań, a nawet pewnej zmiany podejścia do motocykla, system ma wielu zwolenników i szczyci się udziałem w sukcesach wielu profesjonalnych kierowców rajdowych.
Zastąpienie napompowanej dętki elementem o własnościach gąbki nie jest pomysłem z końca stulecia. Dopiero w drugiej połowie XX wieku pojawił się jednak materiał na tyle użyteczny, by zastosować go w oponie motocyklowej. Okazał się nim być wielocząsteczkowy materiał butylowy, odpowiednio trwały i jednocześnie wystarczająco elastyczny. System wykorzystujący taki materiał nazwano musem, od nazwy głównego promotora takiego rozwiązania – systemu Mousse firmy Michelin.
Główną zaletą musów jest praktyczne wyeliminowanie skutków typowego kapcia. Jest to szczególnie przydatne na długiej trasie, gdzie okoliczności i brak wyposażenia wyraźnie utrudniają wymianę dętki w oponie. Z tego względu dętki pełne - musy są często i z sukcesem wykorzystywane na długodystansowych rajdach typu Dakar. Z drugiej strony, wykorzystanie musów ma kilka sztywnych zasad. Mus jest ciałem stałym, dlatego odpowiada on jednemu poziomowi ciśnienia. Najczęściej jest to odpowiednik ciśnienia rzędu 0,9 bar, odpowiedniemu zarówno do jazdy motocyklem po miękkim, jak i twardym terenie.
Jako ciało stałe, szkodliwe dla musa jest także np. skakanie motocyklem, gdyż zmiany powstałe przy nacisku podczas lądowania pozostaną trwałe i pogorszą komfort jazdy motocyklem. Mus jest także podatny na wysoką temperaturę, przez co nie sprzyja mu poruszanie się z dużymi prędkościami. Problematyczna jest nawet instalacja musa, prosta, ale wymagająca siły, wprawy oraz odpowiednich narzędzi i przeznaczonego tu żelu. Z tych powodów, musy najlepiej sprawdzają się podczas jazdy w ciężkim, ale niewymagającym ekstremalnych działań terenie.
Rozmaite pełne dętki musy dostępne w Gmoto.pl
W naszej ofercie dostępne są oryginalne musy firmy Michelin. Poszczególne produkty przygotowane są specjalnie do konkretnych rozmiarów opon, pozwalając wydobyć pełnię ich możliwości podczas jazdy w terenie. Poza musami oferujemy także żel do montażu, niezbędny do prawidłowej instalacji musa w oponie.