check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 14

Przeglądaj według producenta

System Tubliss to sprytny sposób na problemy z ciśnieniem w oponach

System Tubliss to jeden z ciekawych pomysłów na poprawienie właściwości opon w motocyklu. Dzięki wytworzeniu dwóch komór ciśnieniowych w oponie, system pozwala zarówno wydłużyć żywotność opony, jak i poprawić trakcję i stabilność motocykla. Ze względu na specyfikę konstrukcji, dętka Tubliss znajduje zastosowanie głównie w motocyklach enduro i cross.

Zastosowanie dętek w oponach motocykli terenowych ma swoje wady. Dętka zwiększa masę nieresorowaną, dużym problemem jest także jej uszkodzenie. Jednym ze sposobów na pozbycie się tych wad stał się system Tubliss. Opracowany na początku XXI wieku, system wprowadza w miejsce tradycyjnej felgi specjalną osłonę pompowaną do ciśnienia rzędu 7,5 bara. Dzięki takiemu ciśnieniu osłona chroni felgę i dociska do niej oponę, uszczelniając przestrzeń w oponie i dzięki temu tworząc drugą, także możliwą do napompowania komorę, bez potrzeby użycia w niej dętki.

Takie rozwiązanie skutkuje kilkoma zaletami. Osłona chroniąca felgę motocykla i tworząca niejako „oponę w oponie” jednośladu pozwala pokonywać teren z ciśnieniem dużo niższym, niż jest to wymagane w dętce. Zwiększając powierzchnię styku z podłożem, takie działanie poprawia trakcję motocykla. System jest również dużo lżejszy od typowej dętki, co zmniejsza masę nieresorowaną w kole i poprawia parametry motocykla. Przebicie opony nie grozi natomiast brakiem możliwości dalszej jazdy, gdyż załatanie opony lub nawet jej demontaż staje się czynnością dużo szybszą, niż w przypadku opony z dętką.

Wady systemu Tubliss związane są przede wszystkim z jej instalacją i kontrolą. Kiepskiej jakości lub uszkodzona felga, zły dobór osłony lub niedokładne jej założenie szybko pozbawi oponę zalet związanych z wykorzystaniem systemu. A nawet i bez tych błędów, częsta kontrola ciśnienia w osłonie jest co najmniej sugerowana. Wartym rozważenia pomysłem jest nawet zmiana opon na takie o twardszych bokach, które lepiej ochronią oponę podczas jazdy z niskim ciśnieniem.

Elementy systemu Tubliss dostępne w Gmoto.pl

W naszej ofercie dostępne są elementy systemu Tubliss dostosowane do różnych rozmiarów felg motocyklowych. Oferujemy zarówno szereg osłon wewnętrznych felgi, jak i zapasowe dętki, a także urządzenia i elementy ułatwiające ich instalację i regularną kontrolę. Dokładne parametry konkretnej osłony lub dętki znajdują w tabeli dostępnej po kliknięciu na dany produkt.