check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 10194
Tłumik + obejma Simson S51 - 62144
Tłumik chopper długi 50 cm - 63265

299,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chopper długi 50 cm - 63265

stars    (72)
Tłumik chrom MZA oryginał Simson S50 S51 SR50

319,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom MZA oryginał Simson S50 S51 SR50

stars    (8)
Tłumik czarny WSK 125 + obejma - 55343

259,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik czarny WSK 125 + obejma - 55343

stars    (24)
Tłumik chromowany Romet - Komar - 81854
Tłumik + obejma Simson S51 Enduro - 84119
Tłumik MZA kolanko MZA kpl wydech S51

449,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik MZA kolanko MZA kpl wydech S51

stars    (24)
Tłumik chrom Romet Motorynka Pony 50 - 64232
Tłumik kolanko kpl wydech Simson S51 - 63464

269,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik kolanko kpl wydech Simson S51 - 63464

stars    (15)
Tłumik chrom WSK 125 tajwański  - 85674
Tłumik bez katalizatora 4T - 56970
Zestaw wydechowy Motorynka - 86194

319,00 zł

dostawa 0 zł

Zestaw wydechowy Motorynka - 86194

stars    (15)
Tłumik czarny + kolanko WSK 125 jednoramówka - 80133
Tłumik chrom WSK 125 polski - 55342

399,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom WSK 125 polski - 55342

stars    (3)
Tłumik czarny Romet - 85206

99,00 zł

Tłumik czarny Romet - 85206

stars    (7)
Tłumik komplet chrom WSK 125 jednoramówka - 85680

549,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik komplet chrom WSK 125 jednoramówka - 85680

stars    (18)
Tłumik Simson S51 Enduro chrom MZA oryginał
Tłumik chrom + kolanko Romet - Komar

289,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom + kolanko Romet - Komar

stars    (3)
Tłumik + kolanko kpl wydech Simson SR50 Skuter - 63465
Tłumik chrom + kolanko Romet Ogar 205 - Kadet

275,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom + kolanko Romet Ogar 205 - Kadet

stars    (4)
Tłumik wydech czarny Romet Motorynka - 77573
Tłumik MZA kolanko kpl wydech Simson S51 Enduro

549,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik MZA kolanko kpl wydech Simson S51 Enduro

stars    (3)
Tłumik komplet chrom WSK 125 dwuramówka - 85679

549,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik komplet chrom WSK 125 dwuramówka - 85679

stars    (11)
Tłumik Jawa 50 Mustang Sport Romet Ogar 200  - 140409
Tłumik+kolanko MZA kpl. wydech Simson SR50 Skuter

459,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik+kolanko MZA kpl. wydech Simson SR50 Skuter

stars    (7)
Tłumik chrom WSK 125 + obejma - 667318
Tłumik + kolanko kompletny Cross 125 - 88518
Tłumik czarny + kolanko WSK 125 dwuramówka - 77789
Tłumik Jawa 50 - 82378

499,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik Jawa 50 - 82378

stars    (8)
Tłumik chrom MZ ETZ 150 - 73419

569,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom MZ ETZ 150 - 73419

stars    (6)
Tłumik chrom delux + obejma SHL M11 175

549,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chrom delux + obejma SHL M11 175

stars    (2)
Sportowy tłumik skuter 4T GY6 Tunning - 98798

269,00 zł

dostawa 0 zł

Sportowy tłumik skuter 4T GY6 Tunning - 98798

stars    (2)
Tłumik czarny + kolanko Romet Ogar 205 - Kadet
Tłumik + kolanko Jawa 50 Mustang Sport Romet Ogar 200
Tłumik kompletny - 76090

252,38 zł

dostawa 0 zł

Tłumik kompletny - 76090

stars    (6)
Tłumik chromowany SHL M11 175 - 77610

649,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik chromowany SHL M11 175 - 77610

stars    (8)
Tłumik 30cm Chopper Drag Caferacer - 82565
Zestaw wydechowy SHL M11 175

699,00 zł

dostawa 0 zł

Zestaw wydechowy SHL M11 175

stars    (2)
Tłumik z kolankiem chopper 4T - 60124
Tłumik bez katalizatora Tuning GY6 50 - 84069
Tłumik krótki chrom Junak M07 M10 - 75744

579,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik krótki chrom Junak M07 M10 - 75744

stars    (1)
Tłumik Jawa 50 P20 Pancerka

539,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik Jawa 50 P20 Pancerka

Tłumik czarny Cross 110 125 - 97186
Tłumik Power Force Aprilia Piaggio Gilera Derbi

259,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik Power Force Aprilia Piaggio Gilera Derbi

stars    (1)
Tłumik z kolankiem Romet Ogar 900 - 75099
Tłumik MZ ETZ 250 węgry - 77835

739,00 zł

dostawa 0 zł

Tłumik MZ ETZ 250 węgry - 77835

stars    (2)

Przeglądaj według producenta

Tłumiki motocyklowe do Najpopularniejszych motocykli

Tłumik motocyklowy kluczowy nie tylko dla tłumienia hałasu

Tłumiki motocyklowe to podstawowe elementy wydechu w motocyklu dopuszczonym do ruchu drogowego. Tłumiki niwelują hałas wydobywający się z silnika podczas spalania mieszanki. Nowoczesne tłumiki do motocykli wpływają też na skład wydobywających się spalin. Uszkodzony tłumik może poważnie wpłynąć na pracę silnika.

Do czego służy standardowy wydech motocyklowy

W typowym układzie napędowym, spaliny można by wyprowadzić do atmosfery już na poziomie kolektora wydechowego. Wystarczyłoby, aby wydech motocyklowy zabezpieczał układ napędowy przed wprowadzaniem brudu do wnętrza cylindrów i odpowiednio kierował gorące spaliny przez kolektory wydechowe. Problemem byłby tu jednak hałas, dokuczliwy szczególnie w mieście.

Z tego powodu, wydechy motocyklowe drogowych jednośladów są wyposażone w układy wydechowe tłumiące hałas, czyli przede wszystkim tłumiki do motocykli. Odpowiedni tłumik motocyklowy wyraźnie zmniejsza poziom decybeli, co pozwala poruszać się jednośladem w większości stref miejskich.

Tłumiki do motocykli ważne ze względów prawnych

Pod kątem hałasu, tłumiki do motocykli są ważne przede wszystkim ze względu na normy homologacji drogowej stanowione przez prawo. Dokładnie określa ono, jaki poziom decybeli jest akceptowalny, jak i w jakich warunkach należy zbadać pełny układ wydechowy.

Przekroczenie norm podczas kontroli grozi zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i brakiem możliwości dalszego poruszania się motocyklem po drogach publicznych. Z tego powodu, wydech do motocykla nie może być też bezmyślnie modyfikowany, a każdą zmianę tłumika warto zbadać pod kątem poziomu hałasu i zgodności z homologacją drogową.

Nowoczesne wydechy motocyklowe wykorzystywane do czyszczenia spalin

W ostatnich latach tłumiki motocyklowe zyskały na znaczeniu pod kątem ekologii. Wydech motocyklowy to już nie tylko katalizator, ale i systemy filtracyjne, które zatrzymują najbardziej niebezpieczne cząsteczki lub zamieniają je na mniej groźne dla środowiska. Jednym z takich systemów są właśnie nowoczesne tłumiki do motocykli, przydatne wprost ze względu na położenie w drodze spalin z silnika do atmosfery.

Tłumiki motocyklowe wpływają na pracę silnika

Funkcja i położenie tłumika sprawia, że ma on niemałe znaczenie dla osiągów motocykla. Tłumiki motocyklowe zaburzają wypływ spalin z komory silnika do atmosfery, a przez to pracę samego silnika. Najlepiej widać to w przypadku motocykli sportowych. Wydech motocyklowy o odpowiedniej konstrukcji może tu nawet poprawić pracę silnika. Tłumiki motocyklowe są tu więc najbardziej rozwinięte, by spełnić wymagane normy przy optymalnym przepływie spalin.

Rodzaje tłumików, w jakie wyposażone są wydechy motocyklowe

W nowoczesnych motocyklach stosowane są dwa podstawowe typy tłumików. W większości jednośladów stosowane są tłumiki motocyklowe refleksyjne. Są one prostsze w budowie i przez to tańsze, ale też bardziej pogarszają osiągi jednośladu. Tam, gdzie ważne są osiągi, stosowane są więc tłumiki motocyklowe absorpcyjne. Oba typu tłumików łączy wpływ ich konstrukcji i stosowanych materiałów na kluczowe parametry jednośladu.

Tłumik motocyklowy refleksyjny oparty na systemie przegród

W tłumiku refleksyjnym, spaliny muszą pokonać szereg komór o różnej wielkości. Wielkość danej komory jest dostosowana do tłumienia hałasu o określonej częstotliwości. Takie tłumiki do motocykli nie wymagają skomplikowanych materiałów i ich obróbki. Mogą to być tłumiki stalowe lub z metali lekkich, przez co są tanie i łatwe do wytworzenia. Niestety, wydech do motocykla z takim tłumikiem poważnie ogranicza przepływ spalin. Tłumiki refleksyjne są więc stosowane tam, gdzie osiągi motocykla nie są kwestią pierwszorzędną.

Dla osiągów motocykla, wydechy motocyklowe są wyposażone w tłumiki absorpcyjne

Dla utrzymania osiągów maszyny, sportowe wydechy motocyklowe wykorzystują inną konstrukcję. Absorpcyjne tłumiki do motocykli nie posiadają przegród, ale jedną komorę przelotową obudowaną materiałami absorbującymi hałas. Tłumienie zależy tu od gęstości i położenia danego materiału absorpcyjnego, na przykład wełny stalowej czy waty szklanej.

Prócz mniejszego wpływu na przepływ spalin od tłumika refleksyjnego, taki wydech do motocykla także skuteczniej oczyszcza spaliny. Główną wadą tłumika absorpcyjnego jest wysoka cena. Absorpcyjne tłumiki do motocykli muszą być dopracowane konstrukcyjnie i pod kątem materiałów do danego modelu motocykla.

Wydech motocyklowy rzadko stosuje inne typy tłumików

Tłumiki refleksyjne i absorpcyjne to nie jedyne, w jakie może być wyposażony motocykl. Można tu spotkać tłumiki motocyklowe łączące obie te konstrukcje dla mniejszych kosztów produkcji lub lepszych osiągów motocykla. Ze względu na potrzebną zwartość konstrukcji, takie rozwiązanie nie jest jednak popularne. Jeszcze rzadziej stosowane są wydechy motocyklowe z tłumikiem interferencyjnym. Powodem jest potrzeba rozdzielenia układu na kilka dróg o różnych długościach i ponowne ich połączenie przy samym wydechu.

Najczęstsze awarie, na jakie narażone są tłumiki motocyklowe

Wydechy motocyklowe są od wewnątrz narażone na wysokie temperatury i brud, a od zewnątrz na uszkodzenia mechaniczne. Wszystkie te czynniki mogą doprowadzić do pęknięć tłumika lub jego komór, a w konsekwencji do niedostatecznego tłumienia hałasu. Podstawowym objawem uszkodzenia tłumika jest przez to zwiększony hałas i huk z tej części wydechu. W niektórych przypadkach tłumik można naprawić. Uszkodzenia mechaniczne są jednak często na tyle poważne, że konieczna będzie wymiana tłumika.

Uszkodzony wydech motocyklowy wpływa także na pracę silnika

Uszkodzenie tłumika wpływa też na pracę silnika. Uszkodzony wydech motocyklowy utrudni wypływ spalin z cylindra albo też przyśpieszy ten wypływ. Jest to związane z otwarciem zapłonu dolotowego cylindra. Spaliny sprawnie wypływają z cylindra właśnie dzięki temu otwarciu pod koniec fazy wydechu. Otwarcie jest przy tym uzależnione od prędkości, z jaką spaliny płyną przez wydech motocyklowy. Przyśpieszenie tego przepływu spowoduje, że część powietrza lub mieszanki wypłynie razem ze spalinami z cylindra, a to pogorszy pracę jednostki napędowej.

Tuningowy wydech motocyklowy to popularny sposób na modyfikację jednośladu

Ze względu na wpływ na osiągi i hałas, tłumiki do motocykli są popularnym obiektem modyfikacji jednośladu. Znaczenie ma też wielkość, masa i położenie tłumika. Lżejsze, inaczej prowadzące spaliny tuningowe tłumiki do motocykli mogą poprawić moc i dynamikę silnika oraz uczynić dźwięk bardziej stylowym dla danego typu motocykla. Przez swoje rozmiary, tłumik motocyklowy i końcówka wydechu ma też niemały wpływ na wygląd motocykla.

Ingerencja w wydech motocyklowy wymaga wiedzy i doświadczenia

Zmiana tłumika musi być wykonana z głową. Podstawą jest dobór tłumika do motocykla, zarówno pod kątem kształtu, jak i wpływu na silnik. Szczególnie w nowszych jednośladach, tuning wymaga zmian także w układzie sterowania silnikiem. Bez nich, tuningowy tłumik motocyklowy przyniesie te same skutki dla pracy silnika co tłumik uszkodzony. Przy braku odpowiedniego doświadczenia i wiedzy, tuning wydechu warto więc powierzyć profesjonalnemu zakładowi.

Standardowe i tuningowe tłumiki do motocykli wielu producentów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz tłumiki motocyklowe wielu cenionych producentów. Oferujemy standardowe tłumiki do motocykli wielu marek, a także tuningowy wydech do motocykla przygotowany przez marki Dominator czy LeoVince. W naszej ofercie znajdziesz też tłumiki skuterowe Polini i Stage6 oraz stylowe tłumiki motocyklowe chopper. Cechy i parametry danego tłumika znajdziesz klikając na produkt.