Japońscy konstruktorzy postawili sobie za cel poprawienie ideału. Owocem ich działań była druga generacja Hondy CBR600 RR która weszła na rynek w 2007 roku. Zwyczajem stało się już odchudzanie każdego modelu z serii RR, więc i tym razem CBR-a straciła na wadze.
Imponujący wynik 8 kilogramów osiągnięto poprzez zredukowanie masy jednostki napędowej, ramy, podwozia oraz instalacji elektronicznej. Nowością są magnezowe pokrywy silnika, mniejszy alternator z silnymi magnesami neodymowymi, nowe tłoki z powłoką molibdenową oraz główka ramy stanowiąca jednocześnie wlot układu Ram Air. Na doskonałość nowej CBR-y składają się również zapożyczenia z większej siostry, jak elektronicznie sterowany amortyzator skrętu, zawór sterujący przepływem spalin i czujnik spalania stukowego. Druga seria stała się jeszcze lepszym narzędziem do szaleńczej jazdy po torze.
W Hondzie CBR600 RR produkowanej w latach 2009-2012 wprowadzono kilka zmian, jednak nie tak dużych aby mówić o kolejnej generacji. Motocykl posiadał te same owiewki co pierwsza wersja, które w stosunku do pierwszej generacji zapewniały mniejszy opór powietrza o 6,5 procent.
Główne zmiany zaszły w silniku, który mógł się teraz pochwalić lepszą elastycznością. Przez zmianę głowic, układu tłokowego i wydechowego jednoślad był jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników. Po wprowadzeniu tłumika wydechu wykonanego z tytanu motocykl stracił również na wadzę. Druga generacja produkowana w tym okresie była również dostępna z systemem hamulcowym Combined ABS, za który niestety było trzeba słono zapłacić. Co raz to kolejne wersje CBR-ek to dążenie konstruktorów do doskonałości, do której z każym modelem się zbliżają.