Honda CBR 900 RR Fireblade to sportowy motocykl produkowany w japońskich fabrykach w latach 1992-2003. Ponadczasowa stylistyka, mocny silnik i fenomenalne właściwości jezdne - gdy to wszystko połączymy z jakością wykonania i wytrzymałością typową dla Hondy otrzymamy motocykl sportowy, który musiał odnieść sukces.
Honda CBR 900 RR Fireblade została wyposażona w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 919 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy z rozrządem DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez dwa wałki rozrządu) otrzymał gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Keihin (średnica gardzieli - 38 mm), elektryczny rozrusznik i cyfrowy zapłon tranzystorowy. Serce modelu CBR 900 RR Fireblade generuje moc maksymalną 130 KM i maksymalny moment obrotowy 92 Nm, co przy tak niskiej masie własnej - na sucho Honda waży tylko 182 kilogramy - daje gwarancję drastycznych przyspieszeń i prędkości maksymalnej prawie 260 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą gruntownie przetestowanego zestawu: manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Honda CBR 900 RR Fireblade pokazuje, że wysokie osiągi mogą iść w parze z niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 kilometrów sprawia, że przy zbiorniku paliwa o pojemności 18 litrów użytkownicy przejadą ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.
Szkieletem Hondy CBR 900 RR Fireblade jest grzbietowa rama z lekkich stopów aluminium oraz dwustronny wahacz wleczony (z tego samego materiału co rama). W skład zawieszenia wchodzi klasyczny łańcuch napędowy marki Showa (średnica lag - 45 mm) oraz pojedynczy amortyzator Showa w systemie Pro-Link. Zarówno z przodu, jak i z tyłu, znajdziemy regulację napięcia wstępnego sprężyny, odbicia i tłumienia. O bezpieczeństwo użytkowników dbają dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe (z przodu) oraz wentylowana tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm i zacisk jednotłoczkowy (z tyłu).