check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Hamulce motocyklowe
Polaris Ranger 500

Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?

Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe

Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?

Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:

  • typowe zużycie
  • nagłe uszkodzenia
  • zabrudzenie

Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia

Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.

Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?

Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.

Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?

W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ. 

Jak dbać o hamulce w motocyklu?

To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:

  • Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
  • Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
  • Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.

Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.

Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?

Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:

Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości

Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności

Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu

Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.

Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione

Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.

Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?

Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla. 

Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.

Hamulce to niezwykle ważny układ motocykla. To głównie on odpowiada za dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Polaris Ranger 500 jest wyposażony w wytrzymałe hamulce przygotowane do typowej dla niego jazdy. Nie rezygnuj z tego i, w razie zużycia lub uszkodzenia elementów, wymień je na wysokiej jakości produkty standardowe. Jeśli natomiast Polaris Ranger 500 ma hamować lepiej, zwróć uwagę na zamienniki o podwyższonej wytrzymałości. Dopiero to da ci pewność, że nowe hamulce będą skuteczniejsze przez dłuższy czas. I pamiętaj: Polaris Ranger 500 zapewnia ci bezpieczeństwo w dużej części właśnie dzięki dopracowanym hamulcom.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 47
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 853 SI (2 szt.) - MCB853SI -5%

104,03 zł

109,50 zł

Najniższa cena: 109,50 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 853 SI (2 szt.) - MCB853SI

Tarcza hamulcowa EBC MD 6202 D stal nierdzewna przód - MD6202D -10%

296,07 zł

328,97 zł

Najniższa cena: 328,97 zł

dostawa 0 zł

Tarcza hamulcowa EBC MD 6202 D stal nierdzewna przód - MD6202D

Tarcza hamulcowa EBC MD 6275 D stal nierdzewna tył - MD6275D -10%

308,94 zł

343,27 zł

Najniższa cena: 343,27 zł

dostawa 0 zł

Tarcza hamulcowa EBC MD 6275 D stal nierdzewna tył - MD6275D

Tarcza hamulcowa EBC MD 6338 D stal nierdzewna przód/tył - MD6338D -10%

435,77 zł

484,19 zł

Najniższa cena: 484,19 zł

dostawa 0 zł

Tarcza hamulcowa EBC MD 6338 D stal nierdzewna przód/tył - MD6338D

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 857 SI (2 szt.) - MCB857SI -5%

101,08 zł

106,40 zł

Najniższa cena: 106,40 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 857 SI (2 szt.) - MCB857SI

Klocki hamulcowe EBC FA 452 TT (2 szt.) - FA452TT -10%

117,45 zł

130,50 zł

Najniższa cena: 130,50 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 452 TT (2 szt.) - FA452TT

Tarcza hamulcowa EBC MD 6201 D stal nierdzewna tył - MD6201D -10%

292,34 zł

324,82 zł

Najniższa cena: 324,82 zł

dostawa 0 zł

Tarcza hamulcowa EBC MD 6201 D stal nierdzewna tył - MD6201D

Klocki hamulcowe EBC FA 354 R (2 szt.) - FA354R -10%

115,91 zł

128,79 zł

Najniższa cena: 128,79 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 354 R (2 szt.) - FA354R

Tarcza hamulcowa NG tył NG653X - NG653X
Tarcza hamulcowa NG przód NG652X - NG652X
Pompa hamulcowa tył Quad Logic - 100-1187-PU
Tarcza hamulcowa Moto-Master Halo Fixed Road przód - 110446
Klocki hamulcowe Brembo 07PO10SD (2 szt.) - 07PO10SD
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 854 SI (2 szt.) - MCB854SI -5%

101,08 zł

106,40 zł

Najniższa cena: 106,40 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 854 SI (2 szt.) - MCB854SI

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 761 SI (2 szt.) - MCB761SI -5%

101,08 zł

106,40 zł

Najniższa cena: 106,40 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 761 SI (2 szt.) - MCB761SI

Klocki hamulcowe EBC FA 659 TT (2 szt.) - FA659TT -10%

129,25 zł

143,61 zł

Najniższa cena: 143,61 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 659 TT (2 szt.) - FA659TT

Klocki hamulcowe EBC FA 452 R (2 szt.) - FA452R -10%

106,22 zł

118,02 zł

Najniższa cena: 118,02 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 452 R (2 szt.) - FA452R

Tarcza hamulcowa NG przód NG2003 pływająca - NG2003

439,52 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Tarcza hamulcowa NG przód NG2003 pływająca - NG2003

Posiadamy Hamulce motocyklowe do Polaris Ranger 500

  • Polaris Ranger 500 4x4 2004
  • Polaris Ranger 500 6x6 2004
  • Polaris Ranger 500 4x4 2006
  • Polaris Ranger 500 2x4 2007
  • Polaris Ranger 500 2x4 2008
  • Polaris Ranger 500 EFI HO 2010
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2011
  • Polaris Ranger 500 EFI Crew 2011
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2012
  • Polaris Ranger 500 EFI Crew 2012
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2007
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2008
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2009
  • Polaris Ranger 500 2x4 2004
  • Polaris Ranger 500 2x4 2005
  • Polaris Ranger 500 4x4 2005
  • Polaris Ranger 500 6x6 2005
  • Polaris Ranger 500 2x4 2006
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2010
  • Polaris Ranger 500 4x4 Crew 2013
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2013
  • Polaris Ranger 500 4x4 2002
  • Polaris Ranger 500 4x4 2003
  • Polaris Ranger 500 6x6 2002
  • Polaris Ranger 500 6x6 2003
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2017
  • Polaris Ranger 500 2x4 2000
  • Polaris Ranger 500 2x4 2001
  • Polaris Ranger 500 2x4 2002
  • Polaris Ranger 500 2x4
  • Polaris Ranger 500 6x6 2001
  • Polaris Ranger 500 6x6 2000
  • Polaris Ranger 500 2x4 2009
  • Polaris Ranger 500 2x4 2010
  • Polaris Ranger 500 2x4 2011
  • Polaris Ranger 500 2x4 2013
  • Polaris Ranger 500 2x4 2012
  • Polaris Ranger 500 2x4 2019
  • Polaris Ranger 500 2x4 2020
  • Polaris Ranger 500 Serie 10
  • Polaris Ranger 500 4x4 1999
  • Polaris Ranger 500 4x4 2001
  • Polaris Ranger 500 4x4 2000
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2019
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2006
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2022
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2021
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2020
  • Polaris Ranger 500 4x4 EFI 2018

other_motorcycle_models