Hamulce motocyklowe
Polaris Trail Boss 330
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
16,90 zł
Klocki hamulcowe FA270 - 99182
78,60 zł
87,33 zł
Najniższa cena: 87,33 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 159 TT (2 szt.) - FA159TT
115,91 zł
128,79 zł
Najniższa cena: 128,79 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 159 R (2 szt.) - FA159R
296,07 zł
328,97 zł
Najniższa cena: 328,97 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6202 D stal nierdzewna przód - MD6202D
115,91 zł
128,79 zł
Najniższa cena: 128,79 zł
Pasuje na tyłKlocki hamulcowe EBC FA 314 R (2 szt.) - FA314R
116,03 zł
122,14 zł
Najniższa cena: 122,14 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 798 SI (2 szt.) - MCB798SI
296,42 zł
329,36 zł
Najniższa cena: 329,36 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6155 D przód - MD6155D
288,55 zł
320,61 zł
Najniższa cena: 320,61 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6262 D stal nierdzewna przód - MD6262D
292,34 zł
324,82 zł
Najniższa cena: 324,82 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6256 D stal nierdzewna tył - MD6256D
292,59 zł
325,10 zł
Najniższa cena: 325,10 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6156 D tył - MD6156D
92,63 zł
97,50 zł
Najniższa cena: 97,50 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 762 SI (2 szt.) - MCB762SI
199,50 zł
Tarcza hamulcowa NG tył NG493X - NG493X
101,08 zł
106,40 zł
Najniższa cena: 106,40 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 761 SI (2 szt.) - MCB761SI
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Polaris Trail Boss 330
- Polaris Trail Boss 330 2006
- Polaris Trail Boss 330 2007
- Polaris Trail Boss 330 2008
- Polaris Trail Boss 330 2009
- Polaris Trail Boss 330 2010
- Polaris Trail Boss 330 2011
- Polaris Trail Boss 330 2012
- Polaris Trail Boss 330 2004
- Polaris Trail Boss 330 2003
- Polaris Trail Boss 330 2005
- Polaris Trail Boss 330 2x4 2013
- Polaris Trail Boss 330 2001
- Polaris Trail Boss 330 2002
- Polaris Trail Boss 330 2014
other_motorcycle_models
- Polaris Trail Boss 350
- Polaris Trail Boss 400
- Polaris Trail Boss 250
- Polaris Trail Boss 325
- Polaris Ranger 1000
- Polaris Voyageur 650
- Polaris Trail Blazer 400
- Polaris Pro XD 4000 900
- Polaris Titan 1000
- Polaris RZR 1000
- Polaris Titan 800
- Polaris RZR 900
- Polaris RZR 2000
- Polaris RZR 200
- Polaris RZR 170
- Polaris RZR Trail 570
- Polaris RZR Trail 900
- Polaris RZR Trail 1000
- Polaris Ranger 0
- Polaris Ranger 650
- Polaris Ranger 570
- Polaris Ranger 900
- Polaris Ranger 800
- Polaris Ranger 150
- Polaris Ranger 700
- Polaris Ranger 500
- Polaris Outlaw 110
- Polaris Phoenix 200
- Polaris Outlaw 70
- Polaris Magnum 425
- Polaris Switchback 850
- Polaris Switchback 650
- Polaris Switchback 550
- Polaris Indy 550
- Polaris Indy 650
- Polaris Indy 850
- Polaris Indy 120
- Polaris General 1000
- Polaris SKS 650
- Polaris RMK 900
- Polaris RMK 600
- Polaris RMK 550
- Polaris RMK 650
- Polaris RMK 850
- Polaris Pro RMK 650
- Polaris Pro RMK 900
- Polaris Pro RMK 850
- Polaris ACE 900