Husqvarna FE

FE 250

Zdjęcie Husqvarna

Husqvarna FE 250 to najmniejszy motocykl klasy Enduro z silnikiem czterosuwowym w ofercie szwedzko-włoskiej marki. Został stworzony dla wymagających użytkowników, którzy jazdy w terenie chcieliby się nauczyć używając jak najlepszych "narzędzi". Doskonałe zawieszenia marki WP Suspension, mocna i nowoczesna jednostka napędowa oraz lekkość konstrukcji to cechy, które nie będą obojętne dla konkurencji.

Model FE 250 został wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 249 cm³, w którego układzie zasilania znajdziemy elektroniczny system wtrysku paliwa renomowanej marki Keihin. Podczas budowy "serca 250-tki" starano się uzyskać jak najbardziej kompaktowe rozmiary oraz możliwie najniższą masę własną, dzięki czemu waży ono jedynie 27 kilogramów w stanie suchym. Tak jak w pozostałych motocyklach Husqvarny, również w FE 250 nie oszczędzano na podzespołach i innowacyjnych technologiach. Hydrauliczne sprzęgło niemieckiej firmy Magura, popychacze zaworowe pokryte powłoką DLC (Diamond-like Carbon, czyli powłoka węglowa podobna do diamentu), tytanowe zawory czy kartery silnika odlewane z aluminium w technologii wysokociśnieniowej to tylko część rozwiązań, które wyróżniają Husqvarne na tle konkurencyjnych jednośladów. Co więcej, dla większego komfortu użytkowania jednostka napędowa została wyposażona w rozrusznik elektryczny współpracujący z akumulatorem Li-lon, który jest o wiele lżejszy i wytrzymalszy niż konwencjonalne akumulatory ołowiowe.

Oczywiście konstrukcja FE 250 bazuje także na sprawdzonych i powszechnie stosowanych rozwiązaniach. Czterozaworowa głowica z pojedynczym wałkiem rozrządu, sześciostopniowa skrzynia biegów, układ zasilania elektronicznym wtryskiem paliwa i układ wydechowy z regulowanym katalizatorem dopełniają skomplikowaną budowę jednostki napędowej.

Silnik Husqvary został osadzony w nowoczesnej ramie chromowo-molibdenowej. Rury wykorzystane do jej budowy zostały poddane hydroformowaniu, elementy wzmocnień wycięto za pomocą lasera, a całość zespawał w pełni zautomatyzowany robot spawalniczy. Rama pomocnicza składa się z trzech elementów z włóka węglowego, dzięki czemu jest nieprawdopodobnie lekka- waży dokładnie 1,4 kilograma! Co więcej, dwustronny wahacz ,podobnie jak wiele innych komponentów motocykla, został odlany z aluminium w technologii wysokociśnieniowej.

Kolejnym nieprawdopodobnym elementem podwozia jest zawieszenie marki WP Suspension, zbudowane specjalnie pod kątem zawodów klasy Enduro. Przedni widelec teleskopowy typu Upside-down XPLOR 48 oraz pojedynczy element resorująco-tłumiący Rear Shock posiadają pełen zakres regulacji i duży skok. Jedynie w układzie hamulcowym nie zobaczymy podzespołów pionierskiej marki Brembo, aczkolwiek dwu- i jednotłoczkowe zaciski hydrauliczne oraz tarcze hamulcowe o wymiarach 260 mm i 220 mm firmy Magura także sprawdzają się doskonale w motocyklu o tak niskiej masie własnej.

 Jak widać, Husqvarna FE 250 to motocykl wyjątkowy, który na największych, off-road'owych wyjadaczach zrobi fenomenalne wrażenie. Zawarto w nim ogromną wiedzę płynącą z ponad 100 letniego doświadczenia w produkowaniu jednośladów oraz nieskończonej liczby wygranych w najcięższych zawodach na całym świecie. Niestety, najnowsze technologie oraz innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne mają również ciemne strony. Nowy egzemplarz kosztuje ponad 43 tys. złotych, czyniąc FE 250 najdroższym motocyklem w swoim segmencie. Jednakże, jak twierdzą posiadacze Husqvarny, każde pieniądze są warte doświadczeń z jazdy, jakie gwarantują maszyny ze szwedzkim rodowodem. Patrząc na specyfikację techniczną modelu i proces jego produkcji ciężko nie przyznać im racji.



FE 350


FE 450


FE 501


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe