Triumph Adventurer

Adventurer 900

Triumph Adventurer 900 to motocykl szosowo-turystyczny stylizowany na "custom'a" stworzony w angielskiej fabryce w Hinckley. Jak sama nazwa wskazuje został stworzony do przemierzania długich dystansów i wprowadzania swoich właścicieli w świat przygody. Jest to jeden z powodów przez który o wytrzymałość, bezawaryjną konstrukcję i duży komfort jazdy nie powinien się martwić nikt, kto ma zamiar sięgnąć akurat po ten model koncernu z najdłuższymi tradycjami w Europie. Na ogólnoświatowej scenie pojawił się w 1996 roku, choć dla pasjonatów marki ta nazwa bynajmniej nie brzmiała obco. Na początku lat 70' ubiegłego wieku Triumph posiadał w ofercie podobną maszynę (TR5), tyle że wyposażoną w mniejszy silnik o pojemności 500 cm³. Współczesny "poszukiwacz przygód" został obdażony jednostką napędową o pojemności skokowej 885 cm³ znaną m.in. z Thunderbird'a 900, która dla lepszego dopasowania do ogólnej stylizacji motocykla została prawie w całości pokryta połyskującym chromem. Po bliźniaczym modelu Adventurer dostał także solidną ramę z rur stalowych, przedni widelec teleskopowy, szprychowe koła oddające ducha dawnych lat oraz tarczowy układ hamulcowy, który swoją drogą przez dużą masę własną pojazdu nie charakteryzował się zbyt dużą skutecznością. Pochodne podzespoły znajdziemy również w zawieszeniu tylnego koła, jednakże w tym przypadku centralna kolumna resorująco-tłumiąca typu Monoshock została wyposażona w podstawowy zakres regulacji. Dzięki niej motocykliści mogli dobrać odpowiednie parametry do aktualnego obciążenia maszyny, co w rasowym "turystyku" często objuczonym licznymi bagażami było niezastąpionym udogodnieniem. To co najbardziej wyróżniało Adventurer'a na tle pozostałych wariacji modelu Thunderbird to zdecydowanie stylistyka. Wysoko wyprofilowana kierownica zapewniała pewny chwyt i nadawała kierowcy dziarskiego wyglądu, pojedyncze siedzenie oferowało niesamowitą wygodę i możliwość montażu większej ilości bagaży w tylnej części pojazdu, zaś niecodziennie szeroki błotnik tylnego koła ochraniał przed zabrudzeniem przewożone ładunki i dodawał uroku masywnej sylwetce. Kolejną znaczącą różnicę stanowił ogromny układ wydechowy, który dzięki "megafonowym" tłumikom zapewniał basową symfonię umilającą czas podczas wielogodzinnych wojaży, ale po mocniejszym szarpnięciu manetki "gazu" pokazywał prawdziwe oblicze "poszukiwacza". Mocny silnik gwarantował zapas siły na każdą okazję, aczkolwiek jednocześnie cechował się dosyć ekonomicznym spalaniem. Chłodzony cieczą, trzycylindrowy motor skrywał w głowicy dwanaście zaworów sterowanych przez podwójny wałek rozrządu, zapewniał dużą (jak na "rzędową trójkę") kulturę pracy i bardzo dobrą elastyczność, dzięki którym podróżowanie stało się jeszcze przyjemniejsze. Kompaktowa jednostka napędowa generowała moc 68 KM i moment obrotowy 70 Nm, co w połączeniu z pięciobiegową skrzynią o "krótkich" przełożeniach pozwalało na osiągnięcie prędkości prawie 200 km/h w zaskakująco krótkim czasie. Wszystkie zalety Adventurer'a sprawiły że w latach 90' ubiegłego wieku był to najlepiej sprzedający się motocykl ze stajni Triumph'a, co było najtrafniejszym odzwierciedleniem dopracowania konstrukcji i ogromnego zadowolenia użytkowników.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe