Hamulce motocyklowe
Honda CB 750
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
13,72 zł
14,44 zł
Najniższa cena: 14,44 zł
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101
48,36 zł
50,90 zł
Najniższa cena: 50,90 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-103 - MSB-103
17,39 zł
18,31 zł
Najniższa cena: 18,31 zł
Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-166-016 - 45133-166-016
82,56 zł
86,90 zł
Najniższa cena: 86,90 zł
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Tourmax BCF-116 - BCF-116
81,56 zł
85,85 zł
Najniższa cena: 85,85 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-108 - MSB-108
60,71 zł
63,90 zł
Najniższa cena: 63,90 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-102 - MSB-102
121,51 zł
127,90 zł
Najniższa cena: 127,90 zł
Tłoczek zacisku hamulcowego z uszczelniaczami Tourmax CPK-107 - CPK-107
78,76 zł
82,90 zł
Najniższa cena: 82,90 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej Tourmax MSB-105 - MSB-105
86,93 zł
91,50 zł
Najniższa cena: 91,50 zł
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Tourmax BCR-113 - BCR-113
94,91 zł
99,90 zł
Najniższa cena: 99,90 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej tył Tourmax MSR-101 - MSR-101
75,91 zł
79,90 zł
Najniższa cena: 79,90 zł
Tłoczek zacisku hamulcowego z uszczelniaczami Tourmax CPK-101 - CPK-101
65,08 zł
68,50 zł
Najniższa cena: 68,50 zł
Tłoczek zacisku hamulcowego z uszczelniaczami Tourmax CPK-110 - CPK-110
167,87 zł
176,71 zł
Najniższa cena: 176,71 zł
Zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej Tourmax RVR-101R - RVR-101R
33,54 zł
Automat stopu tył JMP
62,39 zł
Automat stopu przód JMP
128,16 zł
134,90 zł
Najniższa cena: 134,90 zł
Zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej Tourmax RVR-102 - RVR-102
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951TM 10X1,25 podwójna kolor tytanowy - MCH951T
97,59 zł
102,73 zł
Najniższa cena: 102,73 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej tył Tourmax MSR-102 - MSR-102
52,53 zł
55,29 zł
Najniższa cena: 55,29 zł
Zestaw uszczelek do zbiorniczka wyrównawczego Tourmax RVD-106 - RVD-106
168,06 zł
176,90 zł
Najniższa cena: 176,90 zł
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Tourmax BCF-101 - BCF-101
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951SM 10X1,25 podwójna kolor czarny - MCH951S
22,15 zł
Automat stopu Emgo - 21060335
55,52 zł
58,44 zł
Najniższa cena: 58,44 zł
Zestaw uszczelek do zbiorniczka wyrównawczego Tourmax RVD-107 - RVD-107
116,66 zł
122,80 zł
Najniższa cena: 122,80 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 55 (2 szt.) - MCB55
155,71 zł
163,90 zł
Najniższa cena: 163,90 zł
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Tourmax BCF-102 - BCF-102
31,26 zł
32,90 zł
Najniższa cena: 32,90 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901CM 10X1,25 kolor stalowy chrom - MCH901C
47,41 zł
49,90 zł
Najniższa cena: 49,90 zł
Zestaw uszczelek do zbiorniczka wyrównawczego Tourmax RVD-103 - RVD-103
33,17 zł
Automat stopu tył JMP
35,17 zł
37,02 zł
Najniższa cena: 37,02 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901SM 10X1,25 kolor czarny - MCH901S
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Honda CB 750
- Honda CB 750 K 1979
- Honda CB 750 K 1982
- Honda CB 750 F 1980
- Honda CB 750 F 1981
- Honda CB 750 F 1982
- Honda CB 750 F2 1982
- Honda CB 750 K 1978
- Honda CB 750 K 1980
- Honda CB 750 K 1981
- Honda CB 750 F Super Sport 1979
- Honda CB 750 Nighthawk 1993
- Honda CB 750 Nighthawk 1994
- Honda CB 750 Nighthawk 1995
- Honda CB 750 Nighthawk 1996
- Honda CB 750 Nighthawk 1998
- Honda CB 750 Nighthawk 1997
- Honda CB 750 Nighthawk 2000
- Honda CB 750 Nighthawk 1999
- Honda CB 750 SC Nighthawk 1982
- Honda CB 750 SC Nighthawk 1983
- Honda CB 750 SC Nighthawk 1984
- Honda CB 750 SC Nighthawk 1985
- Honda CB 750 F2 Bol dor 1982
- Honda CB 750 F2 Supersport 1977
- Honda CB 750 F2 Supersport 1976
- Honda CB 750 F Supersport 1975
- Honda CB 750 F Supersport 1980
- Honda CB 750 F Supersport 1981
- Honda CB 750 F Supersport 1982
- Honda CB 750 F Bol dor 1982
- Honda CB 750 F Bol dor 1981
- Honda CB 750 F Bol dor 1980
- Honda CB 750 K Four 1978
- Honda CB 750 K Four 1979
- Honda CB 750 K Four 1980
- Honda CB 750 K Four 1981
- Honda CB 750 K Four 1982
- Honda CB 750 K Four Limited Edition 1979
- Honda CB 750 C Custom 1980
- Honda CB 750 Nighthawk 2003
- Honda CB 750 Nighthawk 2002
- Honda CB 750 Nighthawk 2001
- Honda CB 750 Hornet ABS 2023
other_motorcycle_models
- Honda CB 300
- Honda CB 125
- Honda CB 450
- Honda CB 150
- Honda CB 350
- Honda CB 200
- Honda CB 160
- Honda CB 360
- Honda CB 1300
- Honda CB 175
- Honda CB 900
- Honda CB 1100
- Honda CB 400
- Honda CB 500
- Honda CB 550
- Honda CB 250
- Honda CB 650
- Honda CB 1000
- Honda CB 300 Neo Sports Cafe
- Honda CB 700
- Honda CB 1000 Neo Sports Cafe
- Honda CB 125 Neo Sports Cafe
- Honda CB 1300 X4
- Honda CB 50
- Honda CB 750 Bol Dor
- Honda CB 500 Twin
- Honda CB 750 Hondamatic
- Honda CB 400 Four
- Honda CB 750 Supersport
- Honda CB 900 Bol dor
- Honda CB 900 Hornet
- Honda CB 750 Four
- Honda CB 750 Seven Fifty
- Honda CB 750 Custom
- Honda CB 500 Sport
- Honda CB 600 Hornet
- Honda CB 500 Four
- Honda CB 400 Euro
- Honda CB 400 Twin Automatic
- Honda CB 1300 Super Four
- Honda CB 125 Twin
- Honda CB 1100 X-11
- Honda CB 1100 Bol dor
- Honda CB 1000 Fireblade SP
- Honda CB 1000 Fireblade
- Honda CB 1100 Gussrad
- Honda CB 1000 Neo Sports Cafe +
- Honda CB 1300 Super Bol dor
- Honda CB 100