Hamulce motocyklowe
Kymco MXU 500
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
105,01 zł
110,54 zł
Najniższa cena: 110,54 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 760 (2 szt.) - MCB760
40,66 zł
Automat stopu przód JMP
110,68 zł
116,51 zł
Najniższa cena: 116,51 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 760 SI (2 szt.) - MCB760SI
318,25 zł
353,61 zł
Najniższa cena: 353,61 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6173 D przód/tył - MD6173D
25,79 zł
Śruba tarczy hamulcowej M8x13
318,25 zł
353,61 zł
Najniższa cena: 353,61 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6195 D stal nierdzewna przód - MD6195D
78,82 zł
82,97 zł
Najniższa cena: 82,97 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 891 SI (2 szt.) - MCB891SI
298,50 zł
Tarcza hamulcowa NG przód/tył NG1420X Arctic CAT 500 550 650 700 1000 06-16 - NG1420X
27,90 zł
Śruba tarczy hamulcowej M8x24
24,00 zł
Śruba tarczy hamulcowej M6x18
189,70 zł
Tarcza hamulcowa NG przód/tył NG1483 Arctic CAT 400 450 500 550 700 12-15 - NG1483
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Kymco MXU 500
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2011
- Kymco MXU 500 2011
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF DX 2011
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF DX 2012
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2012
- Kymco MXU 500 2012
- Kymco MXU 500 2007
- Kymco MXU 500 2009
- Kymco MXU 500 2x4 2009
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2009
- Kymco MXU 500 2x4 2008
- Kymco MXU 500 2008
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2010
- Kymco MXU 500 2010
- Kymco MXU 500 2x4 2010
- Kymco MXU 500 2x4
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2011
- Kymco MXU 500 4x4 IRS DX
- Kymco MXU 500 4x4 IRS DX LOF 2012
- Kymco MXU 500 4x4 2005
- Kymco MXU 500 4x4
- Kymco MXU 500 4x4 2006
- Kymco MXU 500 4x4 2007
- Kymco MXU 500 4x4 2008
- Kymco MXU 500 4x4 2009
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2012
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2013
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2013
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2014
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2015
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2016
- Kymco MXU 500 4x4 IRS LOF 2017
- Kymco MXU 500 2x4 2006
- Kymco MXU 500 4x4 IRS DX 2015
- Kymco MXU 500 4x4 Camo i. 2015
- Kymco MXU 500 4x4 EPS Camo i. 2015
- Kymco MXU 500 LE 4x4 EPS 50Th i. 2015
- Kymco MXU 500 LE 4x4 i. 2013
- Kymco MXU 500 LE 4x4 i. 2014
- Kymco MXU 500 LE 4x4 IRS i. 2012
- Kymco MXU 500 4x4 i. 2016
- Kymco MXU 500 4x4 i. 2015
- Kymco MXU 500 4x4 i. 2014
- Kymco MXU 500 4x4 i. 2013
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2015
- Kymco MXU 500 4x4 IRS 2014
- Kymco MXU 500 DX 4x4 IRS 2014
- Kymco MXU 500 DX 4x4 IRS 2013
- Kymco MXU 500 LE 4x4 IRS 2009
- Kymco MXU 500 LE 4x4 IRS 2010
- Kymco MXU 500 LE 4x4 IRS 2011
- Kymco MXU 500 4x4 2010
other_motorcycle_models
- Kymco MXU 50
- Kymco MXU 150
- Kymco MXU 375
- Kymco MXU 400
- Kymco MXU 550
- Kymco MXU 270
- Kymco MXU 250
- Kymco MXU 700
- Kymco MXU 300
- Kymco MXU 450
- Kymco Top Boy 50
- Kymco K-XCT 300
- Kymco ZX 50
- Kymco CK1 125
- Kymco Pulsar 125
- Kymco CV3 550
- Kymco Stryker II 125
- Kymco AK 550
- Kymco Dink 200
- Kymco Venox 250
- Kymco Dink 250
- Kymco Vitality 50
- Kymco Bet&Win 250
- Kymco New Dink 200
- Kymco New Dink 50
- Kymco X-Town 300
- Kymco X-Town 125
- Kymco Like 150
- Kymco Like 50
- Kymco Like II 50
- Kymco Like 125
- Kymco DT X360 125
- Kymco DT X360 350
- Kymco Like II 125
- Kymco Xciting 250
- Kymco Xciting 400
- Kymco Xciting 500
- Kymco Sting 50
- Kymco K-Pipe 125
- Kymco Grand Dink 50
- Kymco Grand Dink 125
- Kymco Dink 125
- Kymco Movie 150
- Kymco New Downtown 125
- Kymco New Downtown 350
- Kymco Super 9 50
- Kymco Super 8 50