Niewiele jednośladów posiada bagażniki w nadwoziu. W większości, służą do tego osobne kufry motocyklowe. Centralne i boczne kufry na motocykl pozwalają przewieźć spory bagaż bez obaw o utratę, uszkodzenie czy zamoknięcie. Typowy kufer na motocykl wymaga jednak doboru i montażu, a kufry motocyklowe boczne także odpowiedniego rozłożenia mas.
Kufry do motocykli to zwykle trzy elementy. Łącznie kufry na motor oferują objętość ponad 100 litrów i kilkadziesiąt kilogramów masy bagażu. Szczególnie duży jest kufer do motocykla centralny, umieszczany za siedzeniem pasażera. Centralne kufry do motoru są często kupowane, by umieszczać w nich kaski podczas krótszych wyjazdów. Boczne kufry do motocykla są elementami bardziej turystycznymi, choć mogą przydać się przy częstym przewozie niewielkich ładunków.
Kufry na motocykl można spotkać w wielu odmianach. Podstawowe kufry do motocykla są wykonane z plastiku i dają standardową ochronę przed uszkodzeniami. Takie kufry motocyklowe są często wyposażone w odblaski lub światła stop. Bardziej wytrzymały kufer do motocykla jest wykonany z tworzyw sztucznych lub metali i ma szereg wzmocnień, szczególnie na krawędziach. Taki kufer na motocykl jest też uszczelniony lub ma wodoszczelny wkład. Są też stylowe, skórzane kufry na choppera. Tu można spotkać zarówno proste, jak i wzmocnione kufry motocyklowe z uszczelnieniami i zamkiem.
Centralny kufer na motocykl to największy element bagażowy. Już małe kufry na motor miejski czy skuter pozwalają umieścić w nim typowy kask. Największy centralny kufer na motocykl ma objętość dochodzącą do 60 litrów. Centralny kufer do motocykla to także stabilność i bezpieczeństwo jazdy. Choć środek ciężkości jednośladu przenosi się nieco na tył, to nie odchodzi od centralnej osi motocykla.
Boczne kufry motocyklowe są wykorzystywane głównie przez fanów dalszych tras, u których uzupełniają centralny kufer na motocykl. Sztywne boczne kufry na motor cechuje średnio większa odporność na uderzenia, niż sakwy, nawet jeśli są to skórzane sakwy uzupełniające centralne kufry na choppera. Przy cięższym bagażu, boczne kufry motocyklowe wymagają też równego rozłożenia mas po obu stronach. Brak balansu będzie wyraźnie odczuwalny, tak na zakrętach, jak i na prostej.
Bez względu na typ, każdy kufer do motocykla musi być odpowiednio zamocowany. Zwykle wymaga to dodatkowego stelażu lub co najmniej płyty. Po zamontowaniu stelażu, niejeden kufer do motocykla pozwala łatwo odłączyć od podstawy. Takie zapięcia oferują nawet niektóre kufry motocyklowe boczne. Odpowiednio dobrany i zamontowany stelaż jest kluczowy dla bezpieczeństwa jazdy. Poluzowany kufer do motocykla może poważnie zaburzyć stabilność jazdy i doprowadzić do wypadku.
Kufry do motocykli mogą już w standardzie oferować rozmaite urozmaicenia. Jeśli tak nie jest, wiele z nich można zakupić osobno. Kufer na motocykl można wyposażyć w dodatkowe światła i odblaski, oparcia dla pasażera lub ograniczniki otwarcia kufra. Osobno można też zakupić osłonę i płytę montażową, które pomogą w użytkowaniu i urozmaicą dany kufer na motocykl.
U nas znajdziesz kufry na motocykl do wielu modeli jednośladów. Oferujemy centralne i boczne kufry do motoru wykonane z tworzyw sztucznych i ze skóry, a także akcesoria montażowe i użytkowe. Cechy i parametry kufra znajdziesz klikając na produkt.