BMW G

G 310


G 450

Próżno szukać w szeregach BMW równie ekstremalnego enduro jak G 450. Motocykl zadebiutował w 2008 roku i przedstawił wiele innowacyjnych rozwiązań nie stosowanych dotychczas w tej klasie pojazdów. Dodatkowo jak przystało na niemiecki koncern całość została wykonana podręcznikowo, a do produkcji użyto podzespołów z najwyższej półki. Już w pierwszym roku sprzedaży BMW G 450 odniosło kilka sukcesów na międzynarodowej arenie wyścigów klasy enduro. Najważniejszym z nich było drugie miejsce w Erzberg Rodeo, lecz na rodzimej ziemi "450-tka" również poradziła sobie wyśmienicie podczas eliminacji do krajowych mistrzostw cross country. Konstrukcja zawiera w sobie kilka nietypowych rozwiązań. Dzięki wspólnej osi wahacza i zębatki zdawczej zastosowano dłuższy wahacz co korzystnie wpłynęło na prowadzenie w terenie i spowodowało stałe napięcie łańcucha, które nie zmienia się bez względu na to jak bardzo w kość dostaje tylne zawieszenie. Kolejną innowacją jest sprzęgło umieszczone bezpośrednio na wale korbowym, jest to patent jedynie kilkakrotnie zastosowany w silnikach motocyklowych. G 450 zostało pozbawione kickstartera, jednostkę odpalimy jedynie za pomocą elektrycznego rozrusznika. Na wolnych obrotach jednostka pracuje wyjątkowo równomiernie jak na jednocylindrową konstrukcję, dla ułatwienia startu został zamontowany elektronicznie sterowany zawór dekompresyjny. Wyższą kulturę pracy zawdzięcza elektronicznemu systemowi wtrysku paliwa z dwoma przepustnicami. Jednostka napędowa o pojemności 449 cm ³ generuje 41 KM, i mimo że w tej klasie pojemnościowej tego typu pojazdów nie robi ona wrażenia, to przy niskiej masie 120 kilogramów jest zupełnie wystarczającą mocą. Silnik wraz ze skrzynią biegów o pięciu przełożeniach jest w całości produkowany przez tajwańską firmę Kymco. Mimo kraju produkcji standardy i jakość wykonania pozostają na niemieckim poziomie. Przy produkcji wykorzystano zawory wykonane z tytanu oraz kuty tłok. Reszta konstrukcji również została dobrze przemyślana. Tylne zawieszenie typu Monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia dostarcza marka Ohlins, z przodu zaś widnieje twardo zestrojony widelec typu Upside-down od Marzocchi. Rozkład mas został szczegółowo przemyślany, dzięki czemu kierowca ma pełną kontrolę nad maszyną, a cała jazda przebiega intuicyjnie. Zbiornik paliwa znajduje się w środkowej części pojazdu pod kanapą, zaś cylinder jest pochylony mocno do przodu, dzięki czemu przednie koło niechętnie rozstaje się z podłożem. BMW G 450 to także wzorowa stylistyka. Malowanie Racing White idealnie współgra z surową konstrukcją odsłoniętej ramy i kanciastą linią nadwozia. Do minimum sprowadzono elementy konieczne do nabycia homologacji, dlatego kierunkowskazy ciężko dostrzec podczas gdy maszyna jest w ruchu. Całość prezentuje się zwarcie, a co ważniejsze spełnia swoje funkcje w terenie. Gdyby podstawowa wersja zawiodła czyjeś oczekiwania, producent przygotował specjalną wersję przeznaczoną na tor. Wyścigowy model posiada układ wydechowy marki Akrapovic i specjalny wtrysk paliwa Keihin o zmienionej charakterystyce, co zwiększa moc o 10 KM i nieco odchudza maszynę. Mimo że BMW G 450 nie zmiażdżyła konkurencji, to nie można odmówić jej wskazania nowej drogi w konstruowaniu motocykli w najcięższy teren. Pokazuje że czas zastąpić archaiczną konstrukcję i sprawdzone patenty na rzecz nowoczesnych rozwiązań i innowacyjnych technologii.



G 650


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe