Derbi Vamos

Vamos 25


Vamos 50

Derbi Vamos to klimatyczny skuter miejski, którego produkcja rozpoczęła się na początku lat 90' w słonecznej Hiszpanii. Kompaktowe rozmiary, dwusuwowy silnik o satysfakcjonujących osiągach i wysoka jakość wykonania, towarzysząca produktom Derbi od pierwszego dnia istnienia marki, to główne powody, dzięki którym przez lata obecności na europejskim rynku jego popularność stale rosła, a wyniki sprzedaży z roku na rok prezentowały się co raz lepiej.


Vamos należał do grona tanich skuterów, oczywiście jak na realia jednośladu z katalogów renomowanego producenta. Mimo to, jego lista zalet była dosyć długa, aby mógł na stałe wpisać się w krajobraz europejskich dróg. Oto najważniejsze z nich.


  • Mocna jednostka napędowa. Silnik dwusuwowy dostarczał moc maksymalną 4 KM i maksymalny moment obrotowy 3,6 Nm, co w połączeniu z niską masą własną skutera (tylko 82 kilogramy ze wszystkimi płynami) zapewniało dynamiczne przyspieszenia w ruchu miejskim i prędkość maksymalną ponad 75 km/h (po demontażu blokad fabrycznych producenta).

  • W zasięgu ręki. Dzięki możliwie najniższej pojemności silnika (49 cm³) mogli go dosiadać nawet 14-letni motocykliści z kartą motorowerową lub prawem jazdy kategorii AM, co doskonale zwiększyło jego zasięg odbiorców.

  • Niskie spalanie i prosta konstrukcja. Średnie zużycie paliwa plasowało się na poziomie 3,5 l/100 kilometrów (w latach 90' taka wartość uzyskana w cyklu miejskim zaliczała się do niskich), co przy 6 litrowym zbiorniku paliwa zapewniało użytkownikom zasięg niespełna 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Co więcej, nieskomplikowana budowa dwusuwu (chłodzenie powietrzem, gaźnikowy układ zasilania i bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT) dawała duże pole do popisu przy tuningu mechanicznym oraz umożliwiała przeprowadzanie samodzielnych napraw i okresowych serwisów.

  • Dopracowane i wytrzymałe podwozie. Solidna rama z rur stalowych, konwencjonalne zawieszenie (klasyczny widelec teleskopowy i dwa olejowe elementy resorująco-tłumiące oparte na dwustronnym wahaczu wleczonym) oraz typowy dla skuterów z tamtego okresu układ hamulcowy (pojedyncza tarcza o średnicy 180 mm z jednostłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tradycyjny hamulec bębnowy z tyłu) to zestaw, który w typowo miejskich warunkach całkowicie wywiązywał się ze swoich zadań. Komfort podróżowania stał na wystarczającym poziomie, choć przez krótką kanapę był to raczej skuter dla samotnych jeźdźców.

  • Niebanalna stylistyka. W dzisiejszych czasach Vamos z pewnością wyróżni się w tłumie współcześnie produkowanych maszyn. Krótka tylna część nadwozia, masywny przedni błotnik zintegrowany z czaszą i stonowane wersje kolorystyczne czynią z niego prawdziwego youngtimer'a wśród jednośladów.

Derbi Vamos to dziś już rzadki widok na polskich drogach, tym bardziej budzi zaciekawienie, gdy się pojawi. Mocna jednostka napędowa wydobywająca z siebie charakterystyczny dźwięk dwusuwu i niecodzienny wygląd sprawiają, że ma w sobie to coś.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe