Kawasaki KLR

KLR 250

Kawasaki KLR 250 to lekki motocykl klasy Dual-Sport, który znalazł szerokie spektrum zastosowania. Amatorzy wykorzystywali go do podróżowania i pierwszych przygód w terenie, profesjonaliści wyciskali z niego ostatnie poty na zamkniętych torach, a armia amerykańska i chilijska policja używały go przez kilkanaście lat do patroli i rozpoznania w najmniej sprzyjających warunkach. Niska masa własna połączona z mocną jednostką napędową fenomenalnie sprawdzała się w miejscach, gdzie maszyny o większej pojemności skokowej silnika zaczynały popadać w tarapaty.

Największą popularność znalazła w miejscach odludnych, gdzie stacje paliw nie są częstym widokiem. Australia, Kanada i większość krajów Ameryki Południowej to miejsca, w których KLR 250 czuje się najlepiej i właśnie tam odnotowano jego największą sprzedaż.

Kawasaki wyposażyło KLR 250 w nowoczesną jednostkę napędową o pojemności 249 cm³. Czterozaworowa głowica skrywa podwójny wałek rozrządu, a w układzie zasilania znajdziemy tradycyjny gaźnik lub innowacyjny system wtrysku paliwa. Szczególnie w nowszej wersji niewielki zbiornik paliwa o pojemności niespełna 11 litrów gwarantował dystans prawie 400 kilometrów na jednym tankowaniu. Moc maksymalna 24 KM i maksymalny moment obrotowy 20 Nm to osiągi, które idealnie współgrają z niewielką masą własną. W zupełności wystarczają, aby 135 kilogramowe KLR generowało zadowalające przyspieszenia oraz prędkość maksymalną powyżej 110 km/h. Sześciostopniowa skrzynia biegów posiada "krótkie" przełożenia, które idealnie sprawdzają się w trudnym terenie, jednak są głównym winowajcą niskiej prędkości maksymalnej.

Podwozie KLR 250 zostało przygotowane do ciężkiej eksploatacji. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym oferuje wystarczającą skuteczność, aby w bezpieczny sposób wyhamować zapędy niewysilonego singla. Przednie koło amortyzuje pneumatyczny widelec teleskopowy z podstawowym zakresem regulacji, tylne zaś- pojedynczy element resorująco-tłumiący UNI-TRAK oparty na stalowym wahaczu wleczonym.

Kawasaki KLR 250 to motocykl, który nawet w dzisiejszych czasach nie powinien mieć kompleksów w starciu z współczesnymi maszynami. Mimo nieco przestarzałych rozwiązań dobrze sprawdzi się w rękach początkujących off-road'owców, którzy szukają wytrzymałej i prostej maszyny, której eksploatacja oraz serwis nie będą rujnowały portfela.



KLR 600

Kawasaki KLR 600 to motocykl klasy Enduro produkowany w latach 1984-1995, który przez cały okres sprzedaży cieszył się dużą popularnością na całym świecie. W dużej mierze był to efekt wytrzymałej konstrukcji i fenomenalnych właściwości terenowych, choć i kilka udogodnień, jakie przygotowali dla kierowców japońscy konstruktorzy, pozytywnie wpłynęło na ostateczny sukces. Jednym z nich był elektryczny rozrusznik, po raz pierwszy zastosowany w jednośladzie z tego segmentu o tak dużej pojemności skokowej silnika. W porównaniu do konkurencyjnych maszyn wyposażonych w tradycyjny kickstarter i zawór dekompresyjny można pokusić się o stwierdzenie, że KLR 600 w dniu swojej premiery był nowoczesnym motocyklem.

Jak przystało na klasycznego "obieżyświata" z połowy lat 80' ubiegłego wieku, KLR 600 zostało wyposażone przez inżynierów z Kawasaki w czterosuwowego "singla" o dużej pojemności skokowej (564 cm³). Moc maksymalna 42 KM i maksymalny moment obrotowy 47 Nm w maszynie o suchej masie niespełna 135 kilogramów (ówcześnie najniższej w swojej klasie) dawały dobre przyspieszenia oraz prędkość maksymalną 160 km/h. Nienaganna kultura pracy i niskie zapotrzebowanie na paliwo to zasługa dobrze zsynchronizowanego układu zasilania gaźnikami marki Keihin oraz czterozaworowej głowicy z podwójnym wałkiem rozrządu. Dzięki precyzyjnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach zarówno na trasie, jak i w terenie użytkownicy nie musieli nadwyrężać silnika, który przez efektywne chłodzenie cieczą i tak był zabezpieczony przed nieustanną pracą w trudnych warunkach. Niewysilona jednostka napędowa podczas odpowiedniej eksploatacji gwarantowała zużycie benzyny w granicach 4,5-5,5 l/100 kilometrów, dlatego 11,5 litrowy zbiornik paliwa zapewniał zadowalający zasięg ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.

Poza układem hamulcowym w podwoziu nie znajdziemy większych niedociągnięć. Jednostkę napędową osadzono w solidnej ramie z profili i rur stalowych, będących jedną z największych zalet KLR 600. Amortyzacją kół o rozmiarze 21 i 17 cali zajmuje się powietrzny widelec teleskopowy oraz pojedynczy element resorująco-tłumiący oparty na dwustronnym wahaczu wleczonym. Oba komponenty oczywiście nie posiadają regulacji, jednakże przez odpowiednie zestrojenie zapewniają dobrą sprawność w wymagającym off-road'zie i zadowalającą skuteczność na asfaltowych szlakach. Najsłabszym punktem podwozia, jak i całego motocykla, jest tarczowo-bębnowy układ hamulcowy. O ile jeszcze przednia tarcza o średnicy 220 mm i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny dają sobie radę przy dużych prędkościach, to niewielki "bębenek" nie radzi sobie nawet z tak lekkim motocyklem.

Kawasaki KLR 600 z pewnością na długo pozostanie w pamięci miłośników dalekiej turystyki i przepraw off-road'owych. Prosta budowa jednostki napędowej, dobre zawieszenia i właściwości jezdne na najwyższym poziomie to cechy, dzięki którym nawet dziś ponad trzydziestoletnia "Kawa" cieszy się sporą popularnością wśród motocyklistów, dla których sprawdzone rozwiązania i niskie koszty eksploatacji to wartości większe od natłoku elektronicznych gadżetów.



KLR 650

KLR 650 to jeden z najdłużej produkowanych motocykli w historii Kawasaki. Jednoślad klasy Dual-Sport zyskał ogromną popularność wśród podróżników z całego świata, ze szczególnym upodobaniem do wersji z pierwszej generacji.

Przez pryzmat poprzednika "650-tki", czyli KLR 600, można powiedzieć, że w dniu swojej premiery był naprawdę nowoczesną maszyną. Elektryczny rozrusznik wyparł przestarzały nożny rozrusznik współpracujący z automatycznym zaworem dekompresyjnym, a moc maksymalna była prawie dwa razy większa. Dzięki temu start silnika nie wymagał użycia ogromnej siły ze strony kierowcy, a jednostka nawet "na zimno" odpalała bez większych problemów.

KLR 650 zostało wyposażone w chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik o pojemności 652 cm³, generujący moc maksymalną 42 KM i maksymalny moment obrotowy 47 Nm. W głowicy czterosuwowej jednostki napędowej znajdziemy cztery zawory sterowane podwójnym wałkiem rozrządu, zaś w gaźnikowym układzie zasilania podzespoły dostarczone przez renomowaną markę Mikuni. Oszczędne obchodzenie się z paliwem poskutkowało zasięgiem prawie 300 kilometrów, co jak na kilkunastoletnią maszynę z 14 litrowym zbiornikiem paliwa jest na prawdę dobrym wynikiem. "Serce" KLR 650 nie jest wulkanem energii, ale pozwala na szybkie podróżowanie. Pierwszą "setkę" na analogowym prędkościomierzu zobaczymy już po upływie 6 sekund, a największą wartością będzie niecałe 160 km/h. W turystycznym Enduro taka wartość jest w pełni satysfakcjonująca, ponieważ zastosowane fabryczne ogumienie terenowe i dość "miękko" zestrojone zawieszenia i tak nie pozwoliły by na większe szaleństwa.

Jednostkę napędową osadzono w solidnej ramie kołyskowej z rur stalowych, która tak jak reszta podwozia została przygotowana na ciężką eksploatację w terenie. Amortyzacją przedniego koła zajmuje sie konwencjonalny widelec teleskopowy o masywnych goleniach, a tylniego- pojedynczy element resorująco-tłumiący opary na stalowym wahaczu wleczonym. Mimo, że nie przewidziano żadnej regulacji oba podzespoły zostały dobrze zestrojone i pozwalają na efektowną jazdę zarówno w terenie, jak i na asfaltowych trasach. W układzie hamulcowym zajdziemy dwie tarcze o średnicy 280 i 240 mm, na których osadzono dwu- i jednotłoczkowe zaciski hydrauliczne. Skromny zestaw nie oferuje najlepszej skuteczności w swojej klasie, aczkolwiek zapewnia zadowalające bezpieczeństwo podczas szybkiej jazdy i dobrą drogę hamowania.

Kawasaki KLR 650 to motocykl niemalże idealny, jeśli ktoś poszukuje taniego, prostego i wytrzymałego motocykla do off-road'owych przygód. Dziś nie drogi w zakupie i serwisowaniu, a zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy zarówno na asfalcie, jak i nieprzetartych szlakach. Rozległe wykorzystanie wśród podróżników z całego świata pokazało, że lekko przestarzała konstrukcja nie przeszkadza w realizowaniu długodystansowych podróży, a nie kiedy okazuje się największą zaletą Kawasaki.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe