Menu

Uszczelniacze zaworowe

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 480

Uszczelniacz zaworów 1 szt.

3,99 zł

Uszczelniacz zaworów 1 szt.

            (13)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

9,12 zł

10,13 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (4)

Uszczelniacz zaworów 2 szt. 4T 139FMB

4,99 zł

Uszczelniacz zaworów 2 szt. 4T 139FMB

            (3)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

10,17 zł

11,30 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (2)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 11,00 zł

9,90 zł

11,00 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 11,00 zł

9,90 zł

11,00 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 8,40 zł

8,10 zł

9,00 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

7,35 zł

8,17 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

Uszczelniacz zaworowy

9,99 zł

Uszczelniacz zaworowy

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

9,41 zł

10,46 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 11,30 zł

10,26 zł

11,40 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

16,11 zł

17,90 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 8,40 zł

8,19 zł

9,10 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

Komplet uszczelniaczy zaworowych JMP 4 szt.

51,13 zł

Komplet uszczelniaczy zaworowych JMP 4 szt.

            (1)

-10% Uszczelniacz zaworowy Athena

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 19,85 zł

18,54 zł

20,60 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena

Uszczelniacze zaworowe do Najpopularniejszych motocykli

Uszczelniacze zaworowe są niezbędne dla szczelności cylindrów i głowicy silnika

Uszczelniacze zaworowe to niewielkie elementy, które obejmują trzonki zaworów w głowicy. Ich zadaniem jest odgrodzenie przestrzeni głowicy silnika od wnętrza cylindrów i utrzymanie szczelności. Uszczelniacze zaworowe zapobiegają przedostawaniu się oleju smarującego głowicę do cylindra oraz do pojawienia się mieszanki z cylindra w głowicy. Uszkodzone uszczelniacze zaworowe grożą uszkodzeniem głowicy i wnętrza cylindra.

Dlaczego uszczelniacze zaworowe są niezbędne dla poprawnej pracy silnika

W typowym silniku spalinowym, przepływ substancji przez cylindry jest ograniczany przez zawory ssące i wydechowe. Aby zawory poruszały się w głowicy bez tarć, trzonki zaworu są smarowane olejem z głowicy. Olej silnikowy nie może jednak pojawić się w komorze silnika, gdyż groziłoby to utratą go w układzie smarowania oraz zaburzeniem spalania mieszanki w cylindrze. Z tego powodu, na trzonie zaworu montowany jest uszczelniacz zaworowy zamykający przestrzeń smarowania.

Kiedy uszczelniacze zaworowe ulegają zużyciu?

Typowe uszczelniacze zaworowe są wykonane z materiałów elastycznych takich, jak fluor-kauczuk. Dzięki temu, uszczelniacz zaworowy skutecznie dzieli przestrzenie głowicy i silnika. Materiały elastyczne z czasem tracą jednak swoje właściwości i sztywnieją. Przeciętna żywotność uszczelniaczy zaworów, w przypadku motocykli nie jest ściśle określona. Wpływ na żywotność uszczelniaczy zaworów ma materiał uszczelniacza, typ i jakość używanego oleju silnikowego, a także styl jazdy i wykorzystywania silnika. Najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu uszczelniacza jest okresowe sprawdzanie ilości oleju silnikowego pobieranego przez silnik i dymu wydobywającego się z rury wydechowej.

Jak rozpoznać zużycie lub uszkodzone uszczelniacze zaworowe

Zużyte lub uszkodzone uszczelniacze zaworowe nie utrzymają oleju w przestrzeni nad zaworem. Olej spływa więc przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe do komory spalania i miesza się z mieszanką paliwa i powietrza. Efektem jest niebieski dym, różniący się od białego dymu będącego skutkiem spalania płynu chłodniczego. Przepływ oleju z uszczelniaczy zaworów niszczy też elementy układu wydechowego, w tym katalizator i sondę lambda. Na objawy uszkodzonych lub zużytych uszczelniaczy zaworowych warto więc szybko reagować, by nie dopuścić do poważnych szkód w wydechu motocykla.

Utrata oleju przez uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych jest zgubna dla silnika

Uszkodzone uszczelniacze zaworowe są jednak groźne przede wszystkim dla silnika. Już sam przepływ oleju przez uszczelniacze zaworowe oznacza jego utratę w układzie smarowania. Pierwszą ofiarą będą tu elementy układu rozrządu, które przez uszkodzenie uszczelniaczy zaworów utracą film olejowy i szybko ulegną starciu. Bez wymiany uszczelniaczy, niedostateczna ilość oleju doprowadzi do zatarcia silnika. Gdy więc silnik zaczyna pobierać wyraźnie więcej oleju, warto sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych.

Groźny dla silnika jest też olej spływający przez uszczelniacze zaworów do komory spalania

Obok jego zbyt niskiej ilości w układzie smarowania, olej spływający przez uszczelniacze zaworów do komory spalania jest też groźny dla elementów w cylindrze. Niecałkowicie spalany olej pozostawia osad w cylindrze, tak zwany nagar, który osadza się na zaworach, wtryskiwaczach i świecach. Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych przyśpieszy zużycie, a nawet doprowadzi do uszkodzenia układu zaworowego i wtryskowego. Osad utrudni też ruch tłoka w cylindrze. Z tego samego powodu, uszczelniacze zaworowe wymienia się nawet profilaktycznie, jeśli skutkiem problemów z pracą jednostki napędowej jest osad.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych nie jest trudna, ale wymaga wiedzy i narzędzi

Uszczelniacze zaworowe należą do części prostych, ale położonych w trudno dostępnym miejscu. Wymiana uszczelniaczy zaworów dość często wymaga zdejmowania głowicy i pokrywy zaworów, a nawet rozebrania samego mechanizmu zaworów. Niezbędna jest tu wiedza o kolejności działań, poprawnym ustawieniu elementów silnika i jego uszczelnieniu, a także posiadanie odpowiednich narzędzi do zaworów. Wymiana uszczelniaczy zaworowych przez laika grozi uszkodzeniem ważnych elementów silnika.

W takim przypadku najlepiej, by wymiana uszczelniaczy zaworowych była przeprowadzona przez profesjonalistów w warsztacie. To, ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych zależy w dużej mierze od kosztów pracy mechanika, dużo wyższej niż sam koszt uszczelniaczy zaworowych. Choć niekiedy jest ona dość dużym wydatkiem, warto z niej skorzystać choćby przez koszty konsekwencji nieprawidłowej wymiany uszczelniaczy zaworowych.

Komplety uszczelniaczy zaworowych wielu producentów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz uszczelniacze zaworowe cenionych producentów, na czele z firmą Athena. Oferujemy pojedyncze uszczelniacze zaworowe oraz komplety uszczelniaczy zaworowych do wielu modeli motocykli. Cechy i parametry uszczelniaczy zaworowych do danego modelu silnika znajdziesz po kliknięciu na produkt/