check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli KTM

Charakterystyka marki

Produkcja motocykli KTM ruszyła w 1953 roku w Mattighofen w Austrii. Jej założycielem był Hans Trunkenpolza, posiadający zakład ślusarski przekształcony w warsztat samochodowo-motocyklowy. W 1937 roku Hans zaczynał od napraw i sprzedaży motocykli DKW i marki Opel. Pierwszym wyprodukowanym motocyklem przez KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz, Mattighofen) był R100 Rotax. Wyjechał z warsztatu w 1953 roku, a rok później warsztat opuścił pierwszy motocykl turystyczny. Dwa lata później firma celebrowała pojawienie się tysięcznego motocyklu KTM. Firma zmieniła udziałowca w 1955 roku i skrót KTM rozszyfrowywano na Kronreif & Trunkenpolz, Mattighofen. W tym samym roku, KTM zajął się produkcją własnych silników. Wówczas fabryka zatrudniała 20 pracowników i konstruowała 3 motocykle dziennie. KTM zaczął współpracować z Amerykaninem Johnem Pentonem, kierowcą rajdowym, dla którego produkowano motocykle z serii enduro. Firma Trunkenpolzy stała się europejskim liderem w produkcji motocykli terenowych. Obecnie jednoślady spod znaku KTM odnoszą ogromne sukcesy w rajdzie Paryż-Dakar, którego zwyciężyły aż 12 razy, a także w wyścigach motocrossowych. Rok 1989 nie był dobrym rokiem dla firmy. Firma GIT Trust Holding przejęła większość udziałów i doprowadziła KTM do skraju upadłości. Przez złą sytuację, podzielono KTM na cztery odrębne firmy: KTM Fahrrad GmbH, zajmowała się rowerami, KTM Kühler GmbH grzejnikami, a KTM Sportmotorcycle GmbH była firmą, której udało się powrócić na rynek motocyklowy. W 1994 roku została przemianowana na KTM Sportmotorcycles AG. Począwszy od 1990 roku, do tej pory, za design pojazdów KTM odpowiada firma z Salzburga "KiskaDesign". Jest ona odpowiedzialna za całościowy „branding” KTM-u, w który wchodzi projektowanie modeli pojazdów, ale także sklepów, wystaw i różnorakich drukowanych materiałów. KTM do dnia dzisiejszego odnosi sukcesy w świecie sportów motocyklowych. Ponadto dzięki ilości wyprodukowanych i sprzedanych pojazdów jest europejskim liderem na rynku.

Adventure

KTM Adventure to, jak sama nazwa wskazuje, maszyna stworzona do przeżywania wszelkiej maści przygód. Motocykl klasy dual-sport sprawdzi się zarówno jako kompan morderczych wypraw na krańce świata, w miejscach gdzie utwardzona droga to jedynie senne marzenie lokalnych mieszkańców, jak i podczas wypadów w ciężki teren, gdy o jakiejkolwiek ścieżce nie ma mowy. W konstrukcjach pojazdów tego segmentu producenci zawsze używali części najwyższej klasy. Zbiorniki paliwa pochodziły z włoskiej fabryki Acerbis, układy hamulcowe z Brembo, a zawieszenia z topowej marki WP, której podzespoły testowane są podczas najcięższych rajdów długodystansowych. Poza tym w KTM-ach znajdziemy najwyższej jakości felgi z japońskiej firmy Excel oraz wiele komponentów Magury, takich jak pompy sprzęgła oraz dźwignie hamulcowe oraz kierownice z lekkich stopów aluminium. Użyte podzespoły, perfekcyjne wykonanie oraz konstrukcja stworzona do ciężkiej jazdy zaowocowała licznymi sukcesami w rajdach długodystansowych. Kierowcy na doskonale przygotowanym modelu 660 Rally przez wiele lat zajmowali wysokie pozycje w rajdzie Dakar, niejednokrotnie stając na najwyższym podium. Pojazd zdobył uznanie wielu sportowców, nawet seryjne wersje Adventure 640 pokonywały rajd bez większych problemów, jednakże, co najważniejsze, przygodowych KTM-ów dosiadali najbardziej liczący się zawodnicy w świecie sportu motorowego. Do grona można zaliczyć Cyryla Despresa, Naniego Rome czy Marca Come, którzy na modelach 660 R kilkakrotnie wygrali najcięższy rajd na świecie. Zresztą do wytrzymałości KTM-ów nie trzeba nikogo przekonywać. Od 2001 do dziś jako pierwsi przez metę Dakaru przejeżdżali zawodnicy na austriackich maszynach, deklasując rywali na motocyklach ze stajni Yamahy, BMW czy Hondy. Dzięki wielu testom na drogach i bezdrożach całego świata KTM stał się liderem wśród maszyn wyprawowych. Przez wiele lat powstała szeroka gama motocykli wręcz niezniszczalnych, dając możliwość doboru odpowiedniego modelu do potrzeb każdego motocyklisty. Wersja LC4 sprosta ciężkim warunkom terenowym, zapewniając przy tym najniższy poziom komfortu, będzie dobrym wyborem dla kierowców godzących się na surowość maszyny. Ci nastawiający się na bardziej asfaltową jazdę docenią wygodniejszy model 1190 Adventure. Natomiast idealnym kompromisem pomiędzy komfortem a zdolnościami terenowymi będą modele 950 i 990. Niezależnie od modelu, roku produkcji czy klasy pojemnościowej motocykle z gamy Adventure sprostają każdemu wyzwaniu.