Części do Kawasaki

Najpopularniejsze modele

motocykle Kawasaki - logo

Charakterystyka marki

Mało kto wie, że marka Kawasaki zajmuje się przede wszystkim budową statków i maszyn budowlanych, zaś w Polsce i na świecie jest postrzegana przez pryzmat motocykli i pojazdów terenowych. W trakcie i przed II wojną światową Kawasaki konstruował samoloty bojowe i okręty.

Firma nosi nazwę po jej założycielu, którym był Shozo Kawasaki. Kawasaki rozpoczął działalność na bazie spółki stoczniowej i produkty firmy, były ściśle z nią związane. Do roku 1906 firma Kawasaki Dockyard zajmowała się tylko budową statków. W tym czasie również założono „firmę córkę” - Hyugo Works, która zajęła się produkcją maszyn dla kolejnictwa.

W 1918 r. firma skonstruowała pierwszy japoński samolot. 10 lat później w Kawasaki nastąpiło wiele zmian dotyczących przekształceń poszczególnych departamentów. Hyugo Works przekształcono w Kawasaki Rolling Stock Manufacturing. Departament lotnictwa ochrzczono Kawasaki Aircraft, a stalownie nosiły nazwę Kawasaki Steel Corporation.

Kawasaki Aircraft rozpoczęło prace nad silnikiem motocykla w 1949 roku, zakończono je w 1952 roku, a masowa produkcja rozpoczęła się w 1953 roku. Silnik, który był chłodzony powietrzem, posiadał moc 4 KM ( 2,9 kW, 3,9 KM) przy 4000 obr.

W 1954 roku Kawasaki wyprodukowało pierwszy kompletny motocykl, jednak pod patronatem zależnej spółki Meihatsu - filią Kawasaki Aircraft. W 1960 roku Kawasaki ukończyło budowę fabryki zajmującej się wyłącznie produkcją motocykli i wykupiło Motorcycle Meguro, z którym byli w partnerstwie, jednak Meguro stało się niewypłacalne.

W roku 1963 , Kawasaki i Meguro połączyły się tworząc Motorcycle Kawasaki Ltd.

Obecnie motocykle Kawasaki są produkowane przez oddział Motorcycle & Engine Kawasaki Heavy Industries w fabrykach w Japonii, USA, Filipinach, Indonezji i Tajlandii. Firma produkuje motocykle, quady, pojazdy użytkowe i skutery oraz ogólnego zastosowania silniki benzynowe. Mottem firmy jest „Let the good times roll!”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Bawmy się”.

Kawasaki rozpoczęło produkcję motocykli na rynek amerykański w 1975 roku. Dzięki temu firmę zaczęto kojarzyć z branżą motocyklową. Na dzień dzisiejszy Kawasaki należy do czwórki gigantów, takich jak Honda, Yamaha i Suzuki, które trzymają w ryzach ponad połowę rynku motocyklowego.

Wszystkie modele Kawasaki

Poniżej znajduje się lista modeli Kawasaki do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

J

AE

AR

BJ

BN

EL

EN

ER

ER-6F

ER-6N

ER-6N ABS

EX

GPX

GPZ

GT

GTR

Zdjęcie Kawasaki

GTR to seria największych długodystansowych turystyków spod znaku Kawasaki. Niezależnie od generacji, roku produkcji czy pojemności skokowej zadziwiają stabilnością prowadzenia, wygodą użytkowania, bezawaryjnością i trwałością innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych. Ogromnym plusem "Kawy" są także mocne jednostki napędowe, które generowały od 100 do 155 KM, czyniąc zeń naprawdę szybką maszynę do dalekich wycieczek.

Historia modelu zaczęła się w 1986 roku i pod postacią pojazdów z drugiej ręki jest intensywnie kultywowana do dziś. Przez 27 lat produkcji GTR na każdy sezon podnosił poprzeczkę, dlatego w nowszych modelach (oprócz wysokiej masy własnej) na próżno szukać niedociągnięć i wad.

Pierwsza generacja GTR-a została zbudowana od podstaw z produkowanych już podzespołów, silnik i układ hamulcowy zapożyczono od sportowego modelu GPZ 1000 RX. I mimo że napęd został osłabiony o kilkanaście KM, to dużo zyskał na elastyczności dostosowując się do podróżniczego zastosowania. Tarczowe "heble" które świetnie radziły sobie z dużymi osiągami Sporta konstruktorzy musieli przystosować do dużo większej wagi i przeciążeń. Nie ma się co dziwić, bowiem GTR z dwoma osobami i bagażami mógł ważyć dużo ponad pół tony.

Typowe choroby wieku dziecięcego zostały poprawione po pierwszym roku sprzedaży. Podwyższono położenie kierownicy, zmniejszono wysokość szyby, zamontowano 18 Ah akumulator oraz wytrzymalszy napinacz łańcucha rozrządu. Aby poprawić aerodynamikę i chłodzenie silnika pojawiły się zmodernizowane boczne panele nadwozia, które jednocześnie nadawały GTR-owi bardziej dynamicznego charakteru. Do czasu prezentacji nowej wersji optymalizowano także przednie zawieszenie, zestaw wskaźników i twardość kanapy. Z roku na rok spadało też zużycie paliwa, które pod koniec pierwszej generacji wynosiło jedynie 8l/100 km.

Na 2008 rok zapowiedziano gruntownie przebudowaną odsłonę o nazwie GTR 1400. Już sama nazwa wskazywała na to, że będzie to coś więcej niż tylko facelifting. Pojemność jednostki napędowej wzrosła do 1352 cm ³ co poskutkowało dodatkowymi 55 KM i 46 Nm, czyniąc Kawasaki najmocniejszym Sport Touringiem na rynku. Piec zaczerpnięto z modelu ZZ-R 1400, aczkolwiek w celu poprawienia dostępnego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów zainstalowano system zmiennych faz rozrządu. Jednakże większa jednostka to nie koniec atrakcji. Radykalnie zmieniono typ ramy, zamiast tradycyjnej konstrukcji z rur stalowych zastosowano wyszukaną skorupę typu Monocoque. Nowy GTR to czołówka bezpieczeństwa jazdy. Na pokładzie znajdziemy układ hamulcowy z ABS-em, kontrolę trakcji, sprzęgło antyhoppingowe oraz system monitorujący ciśnienie w ogumieniu. Jest to również lider pod względem komfortu eksploatacji, w latach swojej świetności dyktował trendy dla konkurencji. Start silnika możliwy jest bez używania kluczyka, wysoka szyba umocowana na dystansach niweluje turbulencje spowodowane przez podciśnienie i posiada szeroki zakres regulacji, wał kardana charakteryzuje się długowiecznością i jest praktycznie bezobsługowy, a seryjnie montowane kufry boczne dają użytkownikowi łącznie 70 litrów przestrzeni bagażowej.

Czy do serii GTR można przypisać zatem jakieś wady? Nigdy nie zorganizowano dla niej akcji serwisowych, w Internecie roi się od relacji z dalekich wypraw, a wieloletni użytkownicy nie chętnie rozstali by się ze swoimi maszynami. Te fakty mówią same za siebie. I choć w początkowych modelach zdarzały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, a z przedniego zawieszenia lubi uciec trochę oleju, to Kawasaki nadal pozostaje niezwykle dopracowanym narzędziem do poskramiania transkontynentalnych tras.

H1

H2

KAF

KD

KDX

KE

KEF

KFX

KH

KL

KLE

KLF

KLR

KLV

KLX

KLZ

KM

KMX

KR-1

KR-1S

KVF

KX

Ninja

Ninja EX

Ninja H2

Ninja H2R

Ninja SL

S1

S2

S3

VN-15

VN

Vulcan

W

W (EJ)

W800

Z

Z/ZG

Z1

Z1A

Z1B

Z1R

ZL

ZR

ZR-7

ZRX

ZX-10

ZX-10R

ZX-10RR

ZX-12R

ZX-6R

ZX-6RR

ZX

ZX-7R

ZX-7RR

ZX-9R

Zdjęcie Kawasaki
Kawasaki ZX-9R Ninja to motocykl sportowy - następca kultowego modelu GPZ900R - produkowany przez japoński koncern od 1994 roku. Był odpowiedzią Zielonych na wprowadzoną w 1992 roku Hondę CBR900RR Fireblade, która w dniu premiery zawładnęła rynkiem motocykli sportowych i wyznaczyła nowy trend w tym segmencie. Po 9 latach sprzedaży został zastąpiony większym i bardziej zaawansowanym technologicznie modelem Ninja ZX-10R, który odniósł porównywalny sukces, jak jego dwaj poprzednicy. Kawasaki ZX-9R Ninja został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 899 ccm. Chłodzony cieczą czterosuw otrzymał 16. zaworowy rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane podwójnym wałkiem rozrządu) oraz cyfrowy układ zapłonowy (K-TRIC). Silnik generował moc maksymalną 143 KM i maksymalny moment obrotowy 100 Nm, co pozwalało w bardzo szybkim tempie osiągnąć użytkownikom prędkość maksymalną ponad 270 km/h. Była to nie tylko zasługa osiągów, ale również niskiej masy. Na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa, model ZX-9R Ninja ważył zaledwie 216 kilogramów, co w 1994 roku robiło wrażenie w tej klasie pojemnościowej. Dzięki lekkiej konstrukcji korzystnie wypadało również spalanie. Średnie zużycie paliwa wynosiło 5,7 l/100 kilometrów, co przy baku o pojemności 19 litrów wystarczało na pokonanie ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Na aluminiowej ramie osadzono wydajny układ hamulcowy i optymalnie zestrojone zawieszenie renomowanej marki KYB. Z przodu zamontowano widelec teleskopowy typu Upside-down (średnica goleni - 43 mm, w pełni regulowany), z tyłu zaś zawieszenie typu Uni-Trak z pojedynczym amortyzatorem olejowym wyposażonym w regulację kompresji, odbicia i naprężenia wstępnego sprężyny. O bezpieczeństwo podróżujących dbają dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe (z przodu) oraz pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy (z tyłu). Przy niskiej masie własnej - dla przypomnienia ZX-9R Ninja waży zaledwie 216 kilogramów - taki zestaw to gwarancja krótkiej drogi hamowania i porażającej skuteczności w każdych warunkach.

ZXR

ZZR

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe