check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Suzuki

Charakterystyka marki

Jak powszechnie wiadomo, Suzuki należy do wiodących producentów motocykli na świecie. Uściślając Suzuki znajduje się w czołówce wraz z Yamaha, Honda i Kawasaki. Historia Suzuki należy do nietuzinkowych, bowiem korporacja początkowo była powiązana...z jedwabiem. Michio Suzuki, Japończyk mieszkający w nadmorskiej miejscowości zajmował się produkcją i sprzedażą krosien do przemysłu jedwabniczego. Pracowity Michio ciągle udoskonalał swoje produkty, poświęcał wiele czasu, aby krosna tkackie były jak najlepszej jakości i dodatkowo nieskomplikowane w obsłudze. Jednym z jego sukcesów było wynalezienie maszyny tkackiej, która trafiła na eksport do innych krajów. Suzuki zajmował się krosnami przez blisko 30 lat, odnosząc spore sukcesy, wynalazł również 120 patentów w dotyczących przemysłu jedwabniczego. Jednak Micho czuł niedosyt, pragnął aby jako przedsiębiorstwo rozwijało się w innych kierunkach. I tak na podstawie obserwacji, wywnioskował, że samochód należy do dóbr, których mu i jego klientom brakuje. Po dwóch latach od wstępnego projektu, Japończyk posiadał już parę pierwowzorów niedużego samochodu. Prototypy były napędzane innowacyjnymi, czterocylindrowymi silnikami, które były chłodzone cieczą, a skrzynia biegów była wykonana z aluminium. Niestety z powodu II wojny światowej Micho musiał zaprzestać produkcji samochodów, które były uznane przez rząd za zbędne w obecnej sytuacji. W końcowych latach wojny, Micho powrócił do swojego dawnego zajęcia, czyli produkcji krosien. Szczęśliwie dla Suzuki, rynek amerykański wyraził zapotrzebowanie na import bawełny przez Japonię. Sytuacja nie trwała długo, bo w 1951 roku nastąpiło załamanie rynku. Gwałtowne zmiany spowodowały powrót do idei produkcji pojazdów. Dodatkowo w powojennej Japonii wzrosło zapotrzebowanie na tani i trwały środek transportu. Rozpoczęto sprzedaż silników, które można było zamontować do roweru, toteż pierwszym wytworem Suzuki był rower z silnikiem o nazwie „Power Free”. Urządzenie okazało się tak pomysłowe, że Micho opatentował silnik, a także otrzymał od nowego rządu dotację na badania w zakresie inżynierii motocyklowej. W tym momencie powstało Suzuki Motor Corporation. W latach 1953-54 produkcja motocykli osiągała świetne wyniki, blisko 6 tysięcy miesięcznie. Firma przekształciła się w Suzuki Motor Co., Ldt. Micho Suzuki był człowiekiem otwartym na nowoczesność. Wynalazł pojazd noszący nazwę „Suzulight”, który cechował się innowacyjnością w kwestii napędu i zawieszenia. Co ciekawe takie rozwiązania pojawiły się w samochodach dopiero 50 lat później! Obecnie Suzuki posiada 15 fabryk w 14 krajach, a także 133 dystrybutorów w 119 krajach.

GSX

Motocykle Suzuki z gamy GSX to szosowe maszyny o sportowej charakterystyce stworzone z myślą o wysokich osiągach. Pierwsze modele zostały wprowadzone do sprzedaży na początku lat 80 jako rozwinięcie serii GS. W głowicach zmodernizowanych jednostek czterosuwowych pojawiły się cztery zawory, co znacząco poprawiło wydajność oraz parametry w stosunku do silników dwuzaworowych. Nowe piece odznaczały się zwiększoną prędkością spalania paliwa przy jednoczesnym obniżeniu straty ciepła w komorze spalania, głównie za sprawą tłoków o płaskich denkach oraz zmniejszonych kątach otwarcia i zamknięcia zaworów. Pierwszymi modelami z serii były dwucylindrowe GXS250 i GSX400. Zostały one zbudowane na bliźniaczych wersjach z serii GS, różniły się jedynie nowymi czterozaworowymi głowicami. Dopiero w 1983 roku wypuszczono na rynek model GSX 750, pierwszy stworzony całkowicie od podstaw. Mimo że był to dopracowany jednoślad, który dzięki wyśrubowanej kampanii reklamowej wzbudził spore poruszenie w motocyklowym światku, jego premiera nie odniosła sukcesu. Stało się tak za sprawą jednocześnie zaprezentowanego modelu Hondy VF750 o wdzięcznej nazwie "Interceptor". Jednoślad Suzuki oferował regulowane zawieszenia, tarczowy układ hamulcowy oraz rozbudowany cyfrowy wyświetlacz, Honda zaś posiadała to samo, dodatkowo zachęcając nowoczesną, czterocylindrową jednostką w układzie V. Niepowodzenie Japończyków z Hamamatsu poskutkowało zakończeniem produkcji podstawowego modelu GSX 750 już rok po premierze. Początki serii GSX to ciągła walka z konkurencją, nie raz kończąca się lądowaniem na deskach. Najskuteczniej bronił się sportowy model GSX 1100, który dzięki mocnemu silnikowi o mocy 124 KM oraz sprzyjającym warunkom eksportu do Stanów Zjednoczonych zyskał największą popularność i uznanie. Najnowsze produkty z gamy GSX to już zupełnie inna bajka. Dzięki niezawodnym jednostkom z wczesnych modeli GSX-R, sprawdzonemu chłodzeniu olejowo-powietrznemu oraz nienagannym walorom użytkowym, Suzuki stworzyła sobie ugruntowaną pozycję w segmencie motocykli szosowo-turystycznych.