check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Suzuki

Charakterystyka marki

Jak powszechnie wiadomo, Suzuki należy do wiodących producentów motocykli na świecie. Uściślając Suzuki znajduje się w czołówce wraz z Yamaha, Honda i Kawasaki. Historia Suzuki należy do nietuzinkowych, bowiem korporacja początkowo była powiązana...z jedwabiem. Michio Suzuki, Japończyk mieszkający w nadmorskiej miejscowości zajmował się produkcją i sprzedażą krosien do przemysłu jedwabniczego. Pracowity Michio ciągle udoskonalał swoje produkty, poświęcał wiele czasu, aby krosna tkackie były jak najlepszej jakości i dodatkowo nieskomplikowane w obsłudze. Jednym z jego sukcesów było wynalezienie maszyny tkackiej, która trafiła na eksport do innych krajów. Suzuki zajmował się krosnami przez blisko 30 lat, odnosząc spore sukcesy, wynalazł również 120 patentów w dotyczących przemysłu jedwabniczego. Jednak Micho czuł niedosyt, pragnął aby jako przedsiębiorstwo rozwijało się w innych kierunkach. I tak na podstawie obserwacji, wywnioskował, że samochód należy do dóbr, których mu i jego klientom brakuje. Po dwóch latach od wstępnego projektu, Japończyk posiadał już parę pierwowzorów niedużego samochodu. Prototypy były napędzane innowacyjnymi, czterocylindrowymi silnikami, które były chłodzone cieczą, a skrzynia biegów była wykonana z aluminium. Niestety z powodu II wojny światowej Micho musiał zaprzestać produkcji samochodów, które były uznane przez rząd za zbędne w obecnej sytuacji. W końcowych latach wojny, Micho powrócił do swojego dawnego zajęcia, czyli produkcji krosien. Szczęśliwie dla Suzuki, rynek amerykański wyraził zapotrzebowanie na import bawełny przez Japonię. Sytuacja nie trwała długo, bo w 1951 roku nastąpiło załamanie rynku. Gwałtowne zmiany spowodowały powrót do idei produkcji pojazdów. Dodatkowo w powojennej Japonii wzrosło zapotrzebowanie na tani i trwały środek transportu. Rozpoczęto sprzedaż silników, które można było zamontować do roweru, toteż pierwszym wytworem Suzuki był rower z silnikiem o nazwie „Power Free”. Urządzenie okazało się tak pomysłowe, że Micho opatentował silnik, a także otrzymał od nowego rządu dotację na badania w zakresie inżynierii motocyklowej. W tym momencie powstało Suzuki Motor Corporation. W latach 1953-54 produkcja motocykli osiągała świetne wyniki, blisko 6 tysięcy miesięcznie. Firma przekształciła się w Suzuki Motor Co., Ldt. Micho Suzuki był człowiekiem otwartym na nowoczesność. Wynalazł pojazd noszący nazwę „Suzulight”, który cechował się innowacyjnością w kwestii napędu i zawieszenia. Co ciekawe takie rozwiązania pojawiły się w samochodach dopiero 50 lat później! Obecnie Suzuki posiada 15 fabryk w 14 krajach, a także 133 dystrybutorów w 119 krajach.

GZ

Suzkuki GZ to seria małolitrażowych motocykli typu cruiser produkowana od 1998 roku. Przez lata produkcji Japończycy oferowali jednoślady o pojemności 125 cm ³ i 250 cm ³, zaprojektowane głównie dla początkujących jeźdźców chcących zadać szyku na mieście. Po wyposażeniu w opcjonalne kufry oraz wysoką szybę GZ sprawdzi się także w roli średniodystansowego krążownika. Jazdę umili wyluzowana pozycja za szeroką chromowaną kierownicą oraz obszerna skórzana kanapa. Jednoślad charakteryzuje się klasyczną stylistyką. Ciemny lakier podkreśla blask chromów, szprychowe felgi ukrywają się częściowo pod głębokimi błotnikami, a łzowaty zbiornik paliwa nawiązuje do amerykańskiej klasyki gatunku. Jak na swoją klasę pojemnościową motocykl jest słusznych gabarytów, do pełni szczęścia brakuje jedynie widlastego Twina i basowego gangu wydobywającego się z masywnego wydechu. Wersja 125 to genialna pozycja dla posiadaczy prawa jazdy kat. A1. Jedna z najładniejszych linii w swojej klasie, prosty w obsłudze jednocylindrowy piec chłodzony powietrzem oraz mały apetyt na paliwo to jego najmocniejsze atuty. W gratisie otrzymujemy skuteczny tarczowo-bębnowy układ hamulcowy oraz żwawą jednostkę o mocy 15 KM, rozpędzającą 140. kilogramowego kolosa do zadowalających 90 km/h. Mocniejszy model 250 to z kolei świetny jednoślad dla bardziej doświadczonych motocyklistów, którzy np. jeszcze nie chcą przesiadać się na pełnoprawne cruisery. Oszczędny czterosuw o mocy 25 KM gwarantuje większą dawkę emocji niż jego mniejszy brat, nadal cechując się wysoką kulturą pracy i nienagannym prowadzeniem. Przydomek "Maruder" (towarzyszący nowszym modelom) w pełni oddaje charakter całej gamy GZ. W średniowieczu nazywano tak chłopów włóczących się z wojskiem po całym świecie, którzy rabowali pobojowiska po bitwach. Motocykle z tej serii coś w sobie z nich mają, można by je porównać do nieokrzesanego obieżyświata z arogancką manierą.