check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Yamaha

Charakterystyka marki

Jeden z największych światowych koncernów zajmujący się produkcją m.in. motocykli, został założony w 1887 roku, kiedy to Tokurasu Yamaha założył firmę Nippon Gakki Company, Ldt. Firma produkowała pianina i organy, sam Tokurasu zbudował własne organy piszczałkowe. Po boomie ekonomicznym, jaki przeżywała Japonia, nastąpił kryzys. Yamaha wchodząc na rynek, nie przewidziała jego załamania. Na 150 firm motocyklowych 110 ogłosiło upadłość. Przed wojną prym wiodły firmy takie jak Rikuo i Meguro, jednak zostały wyparte przez między innymi Daihatsu i Hondę. Prezes spółki Nippon Gakki szukał rozwiązań, do czego mógłby wykorzystać obecną maszynerię, pozostałą po produkcji śmigieł do samolotów w czasie II WŚ. Robiąc badania, założył, że warto będzie wejść w rynek motoryzacyjny, otwierając produkcję jednośladów. W podjęciu decyzji pomogli mu wysłani do Europy naukowcy, którzy mieli zbadać tamtejszą branżę motocykolwą. Naukowcy doszli do wniosku, że japoński rynek przy europejskim wypada słabo i nie może się równać ich standardami. Yamaha stanęła przed szansą skonstruowania produktu o jak najwyższym, światowym poziomie. Yamaha zajęła się produkcją pojazdów jednośladowych w 1955 roku. Były to przede wszystkim motocykle i skutery, quady, a także silniki do łodzi motorowych. Na koncie ma również produkcję samochodów, w tym pojazdu inspirowanego bolidem Formuły 1 - OX99-11. Pierwszym motocyklem Yamahy był YA-1 posiadał dwusuwowy jednocylindrowy silnik. Został „wypuszczony” w lutym 1955 roku, a w lipcu wziął udział w wyścigu Mount Fuji Ascent Race, który zwyciężył. Tego samego roku odział Nippon Gakki został przemianowany na Yamaha Motor Co., Ldt. Yamaha dalej produkowała silniki dwusuwowe, jednak w 1969 roku wynalazła 650-centymetrowy XS-1, pierwszy motocykl czterosuwowy. Silnik powstał dzięki doświadczeniu zdobytym przy pracy z silnikami Toyoty. Rewolucja nastąpiła w roku 1998, kiedy to Yamaha wprowadziła na rynek model YZF „R1”. Model ten dotyczył skrzyni biegów, której ogólna długość była skracana, co pozwalało na bardziej kompaktową jednostkę, dodatkowo silnik i rama były opracowane pod kątem wyścigów.